Sama lootust kordas läinud nädalal Soome majandusminister Mauri Pekkarinen.
Viking Line aga ei kiirusta – juunis teatas laevafirma, et loobub uute aluste tellimisest, kuna pole saanud piisavalt soodsaid pakkumisi.
Tänases Kauppalehtis ütleb Viking Line'i juht Mikael Backman, et juunist saadik pole laevaehitajatega ühendust olnud ei uute tellimuste ega hindade osas. Samas eitab ta kuuldusi, et uute laevade tellimise asemel plaanib Viking Line hoopis vanad alused renoveerida.
"Ei ole renoveerimisplaane, ei ole ka uusi pakkumisvoorusid käimas," ütles Backman, eitades ka seda, et laevaehitustehase korealastest omanikud võiksid tahta Viking Line'i aluseid Koreas ehitada.
Backman kordas taas, et Viking Line'il ei ole uute aluste tellimisega kiiret. "Mingil hetkel tuleb alus tellida, kuid minu strateegias ei ole seda, et laevu tuleks tihti vahetada," ütles Backman, kelle sõnul on laeva eluiga vähemalt 30-40 aastat.
"Viking Line'i laevad on vanuses 20+. Neil on eluaega veel küllalt järel," ütles Backman, lisades, et oluline on muutustega kaasas käia laeva sees pakutavate teenuste osas.
Turu tehases lõpeb kevadel töö, kui Royal Caribbean Cruises'i tellitud Allure of the Seas valmis saab. Viking Line'i uued alused Turu-Stockholm liinile aitaks üle elada need ajad, mil suured kruiisifirmad pole majanduskonjunktuuri tõttu uusi tellimusi esitanud. Kui uusi tellimusi ei tule, riskib töötus Turu linnas ja lähiümbruses kasvada 13 protsendilt 17 protsendile.