Peaaegu iga teine ehk 40% vedajatest nimetasid juulis Konjunktuuriinstituudi transpordibaromeetrile vastates, et äri takistab täna rahanappus, iga seitsmendat firmat tööpuudus. Mõlemad näitajad kasvasid aastatagusega võrreldes kordades.
Olgugi, et vabu töökäsi on tööjõuturul ohtralt, on heade autojuhtide leidmine Lextrans OÜ juhatuse liikme Sven Aria sõnul endiselt keeruline. “Head autojuhid on alati olnud defitsiitsed. Ka praegu, kus palgatase on langenud,” sõnas ta. Sama meelt on ka Võrumaa ettevõtte OÜ Plangi Trans juhataja Urmas Plangi.
Töötajate leidmisest suurem mure on Urmas Plangi sõnul maksekultuuritus: “Kohalikud Eesti maksjad on suhteliselt korrektsed. Kõik, mis puudutab aga muud Euroopat, siis transpordisektor on küll viimane, kellele makstakse,” mainis ta. Maksetähtaegadest sõidetakse julmalt üle ja rahasid tuleb oodata 30-45 ettenähtud päeva asemel tema sõnul sageli 90-120 päeva. Selliselt käituvad Plangi sõnul paljud Saksamaa, Belgia, Hollandi ja eriti Taani ettevõtted.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast .