Autor: Siim Sultson • 22. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lepp: Kükita avarii järel võib keegi jääda hüvitiseta

DSV Transport juhataja Jaan Lepp tõdes, et eilse Kükita veokite avarii kaubakahjude menetlemisel võib mõni klient hüvitisest ilma jääda.

Eile Tallinn-Tartu maanteel Kükita kandis toimunud ja kahe veokijuhi elu nõudnud avariis sai kahju ka hulk veoseid.

"Nüüd hakkabki, peale see, et kas kaup kahjustus vedaja süül või mitte. Õnnetuse põhjustaja vedaja veetava kaubakahju kaetakse CMR reeglitele vastavalt 8,33 SDRi ulatuses. Kui aga vedaja süüdi pole, siis jääb eelnevalt oma kauba kindlustamata jätnud klient hüvitisest ilma," selgitas Lepp veose saatuse eest vastutuse kujunemist nn süüdlase veoki ja nn süütu veoki puhul. Ühtlasi osutas ta Eestis levinud tegelikkusele, kus kliendid ei kipu eriti oma veoseid kindlustama. Eilne õnnetus võib aga mõnele kliendile kujuneda valusaks õppetunniks.

Samas, ta tõdes, et ehk peaks olema oma kauba kindlustamata jätnud ja nn süütul veokil vedada lasknud kliendil olema mingi võimalus saada mingit hüvitist kohtu kaudu.

Kui liikluskahjude menetlemine võib minna suhteliselt ruttu, siis kaubakahjude arutelu võib Lepa hinnangul võtta aega kuni paar aastat.

Siiski liikluskahjude menetlemise raames katab süüdlase liikluskindlustusefirma kannatanute veokite kaubakahjud täies ulatuses, toonitas Lepp. Selleks tuleb kannatatud veoki kaubakliendil pöörduda vedaja liikluskindlustuse firma poole nõudega, kannatanud vedaja siin vastutust ei kanna. "Kui aga ei suudeta süüdlast kindlaks teha, siis läheb jamaks," viitas ta võimalusele, et kannatanu veokiga oma kindlustamata kaupa vedada lasknud klient jääb tühjade kätega.

Kui kannatanud veokiga veetav kaup oli kindlustatud, eks siis suhtlevad kindlustusfirmad omavahel, pidas ta võimatuks, et nüüd võiks klient saada topelthüvitist.

Mis võis olla õnnetuse põhjus?

"Eestis on selline õnnetus erakordne. Erakordne on, kui surma saab veokijuht, väga erakordne on, kui surma saab 2 veokijuhti. Ilmselt ühe juhiga juhtus midagi: kas tal oli terviserike või polnud ta võimeline autot juhtima. Märgid viitavad selle, et uljast möödasõitu polnud ja üks veok sõitis eesliikujale tagant otsa," mõtiskles Lepp.

Lepa kinnitusel avariis osalenud DSV märki kandev auto DSV Transpordile ei kuulu, kuna neil kui ekspediitoritel polegi masinaid. Samas eks see ole mõni  välismaalt sissetoodud masin  või siinse firma jaoks kunagi töötanud masin, millele on jäetud logo peale. "Meil on kleepsud hunnikus ja autojuhid, kes tahavad, võtavad neid, kes ei taha, ei võta," lisas ta.

Näiteks DHL-il ju autosid pole, kuid selle firma jaoks töötavad autod lausa peavad olema värvitud firma värvidesse ja saavad nii 3-5 aastat lepingu järgi tellijalt tööd, selgitas Lepp logode kasutamist.

 

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077