"Positiivsed mahutrendid on nii impordis kui ka ekspordis, eriti võiks alla joonida eksporti, kus eelneva aasta sama perioodiga vörreldes on maht märkimisväärselt kasvanud," rääkis Vrager. Eesti tootjatel on hakanud minema paremini ja ka sisetarbimine paraneb vaikselt. Sama kehtib ka üldjoontes meretranspordi kohta.
Mere- ja lennutranspordi puhul on globaalne nõudluse paranemine Vrageri sõnul avaldanud selget mõju hindadele. "Mõlemas sektoris on vedajad võtnud suuna parematele ja jätkusuutlikele hinnatasemetele. Hinnatõusud on olnud eriti arvestatavad Aasia–Euroopa suunal, sama trend eksisteerib ka muudel suundadel," märkis ta.
Hinnatõusu põhjustab lennutranspordis lennufirmade vajadus lennata kasumlikult ja hoida ettevõtted jätkusuutlikud. Paranev nõudlus ja ruumipuudus võtmesuundadel loovad võimaluse küsida teenuse eest paremat hinda. Sama kehtib ka laevafirmadele, kelle hinnatõuse toidab vajadus jõuda kasumisse, ja kuna nõudlus on tekitanud võtmesuundadel nii ruumi kui ka konteinerite puuduse, on keskkond hinnatõusuks sobilik.
"Olen mõistlikult optimistlik ning usun positiivse trendi jätkumisse ka aasta teises pooles. Hinnatasemed tõusevad ilmselt jätkuvalt nii mere- kui ka lennutranspordis, suurusjärgud sõltuvad suundadest ja vedajatest," sõnas Vrager.