Autor: Siim Sultson • 11. juuni 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

SLK saab uue praami kätte

Saaremaa Laevakompanii (SLK) teatel toimub Norras ettevõtte teise uue parvlaeva Saaremaa ametlik üleandmine, laev asub nädalavahetusel BLRT Fiskerstrandi laevatehasest Väinamere suunas teele.

Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul on üks pikaajaline protsess taas lõpusirgele jõudnud. „Nüüd on meil käes järjekorras teine uus laev. Esimene laev Muhumaa on juba tõestanud, et suurem sõidukite mahutavus on oluliselt vähendanud järjekordi tippaegadel. Parvlaevateenuse kvaliteet sõltub esmalt kvantiteedist. Uute laevade suurem ilmastikukindlus vähendab ilmaoludest põhjustatud  liiklushäireid ja suurem sõidukite mahutavus vähendab ooteaegu tippajal sadamates.Nõudlus on eriti viimastel kuudel hakanud jõudsalt kasvama ning võib öelda, et Saaremaa on Kuivastu-Virtsu liinile palavalt oodatud,“ lausus Rihvk.

 Reedel toimub laeva ametlik registreerimine ja Eesti lipu heiskamine. Parvlaev Saaremaa lahkub Norrast laupäeval või pühapäeval olenevalt ilmastikuoludest. Teekonnale ning dokumentatsioonide kinnitamisele kulub orienteeruvalt nädalapäevad, seejärel asub laev teenindama Kuivastu-Virtsu liini.

 Parvlaev Saaremaa kannab sarnaselt teistele Saaremaa Laevakompanii laevadele sinist-valget värvikuube, sisekujundus on Saaremaa Karja kihelkonna toonides – punane ja must. Saaremaa mahutab kuni 690 reisijat ja 160 sõiduautot. Parvlaeval on reisijateala, sealhulgas kohvik-bistroo, baar, kauplus ning päikesetekid. Tekkidevahelised trepid on seni liini teenindanud laevadega võrreldes oluliselt laiemad ja mugavamad, liikumispuudega reisijatele mõeldes on reisiteki ja ülemise autoteki vahel liikumiseks paigaldatud kaks lifti. Sõidukite kasutuses on kaks autotekki. Alus on 97,8 meetrit pikk ja 18,5 meetrit lai ning suudab arendada kiirust 16 sõlme. Laev läbib Muhu saare ja mandri vahelise ühe suuna 23 minutiga, lisandub laadimis- ja lossimisaeg.

 SLK on BLRT Grupilt tellinud kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva, mille jaoks tehtav investeering küündib 1,4 miljardi kroonini. Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa 2 miljardi kroonini.

 Saaremaa Laevakompanii (www.laevakompanii.ee) on 1992. aastal asutatud laevafirma, mille tütarettevõte Väinamere Liinid opereerib riigisiseseid Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi liine. Saaremaa Laevakompanii ettevõtete grupp annab Saaremaal ja Hiiumaal tööd kokku ligemale 250-le inimesele, Saaremaa Laevakompanii omaniku Vjatšeslav Leedoga seotud ettevõtted annavad saartel ja mujal Eestis tööd kokku ligi 700-le inimesele.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077