„Ükskõik, mis kaupa veetakse, vastuta vedaja selle eest iga kilo kohta 8,3 SDRi ulatuses. See on piiratud vastutus, kuna vedaja ei tea, mis seal kastis sees on,“ selgitas DSV Transport juhataja Jaan Lepp vedaja vastutuse ulatust kauba osas.
Kui kauba väärtus on suurem kui vedaja piiratud vastutus, mis on 8,33 SDRi iga kauba kilogrammi kohta, siis tasub kliendil sõlmida ülejäänud kauba väärtuse osas kindlustus.
Siiski on Lepa tõdemusel Eesti ärikultuuris üsna haruldane, kui lastakse oma väärtkaubale teha lisakindlustus. „Eestis on täiendav kauba kindlustus erand. Soomes ja Rootsis on vastupidi,“ lisas ta. „Elu näitab, et niikaua, kui midagi ei juhtu, siis kaupa ei kindlustata,“ tunnistas ACE Logistics Group ASi tegevjuht Andres Matkur Eesti klientide riskimist.
Ehk jõutakse põhjanaabrite laadse arusaamiseni siis läbi kaotusavalude.
Kuidas ja millisel moel veetava kauba eest vastutust vedajaga jagada ja mida tähele panna, selle kohta loe tänase Äripäeva paberväljaande logistikarubriigist.