Autor: Siim Sultson • 7. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Soomest saab airBalticu põhiturg

Vallutades Soomet just alates väikelinnadest, kavatseb airBaltic muuta selle riigi oma põhituruks, kuhu tuleb ka sõlmjaam, teatab Kauppalehti.

Soomes pidevalt maakonnalinnade liinide avamine muudab juba aprillist selle riigi lennufirmale põhituruks senise Läti asemel. Muutus on jääv, lisas firma kommertsjuht ja strateegiajuht Tero Taskila.

"Vastavalt meie strateegiale pole me alustanud lende  mitte Helsingist, vaid maakonnalinnadest. Sealt ongi tulnud meie kasv. Me ei lähe Helsingi-Oulu ning Helsingi-Roveaniemi põhiliinidele. Samuti me ei usu, et hakkaksime lendama Helsingist Kuopiosse," selgitas Taskila ning toonitas, et airBaltic on täitnud turul olevaid auke.

See ettevõtmine on tema kinnitusel õnnestunud ka seetõttu, et soomalsed tunnevad airBalticu suhtes sümpaatiat.

Sellel aastal on airBaltic kasvanud Soomes 300%. Eelmisel aastal teenindas lennufirma Soomes 167 000 reisijat. Sellel aastal löödi seda näitajat juba lihavõttepühadeks. Võrdluseks: SAS-i Soome tütarfirma teenindas eelmisel aastal 1,4 miljonit reisijat.

Lisaks võttis airBaltic ette Soome mastaabis seniolematu sammu - hakkas lendama maakonnalinnade vahel üle 200-kohaliste Boeing 757-tega.

Nüüdseks on firmal Soomes 9 sihtkohta ja 20 liini. Taskila ennustusel on aasta pärast Soomes sihtkohti 12. 

Lisaks on airBalticul kavas luua Soomesse oma sõlmjaam. Näiteks juba praegu on firmal sõlmjaamad Vilniuses ja Tallinnas, kust kummastki saab otsejoones 7 sihtkohta, kirjutab Kauppalehti.

Soome sõlmjaamadena on kaalutud Tamperet, Oulut, Turut ja Helsingit (Vantaa). Turu linna peab Taskila ebatõenäoiliseks ja Helsingi (Vantaa) on liiga kallis.

Taskila seletusel lisab uue sõlmjaama otsingutele hoogu tõsiasi, et Riia Lennujaam on muutumas lootusetult kitsaks. 

Riias on firma olukorra päästmise nimel plaaninud rajada suure terminalikompleksi, selleks renditi Läti riigilt pikaks ajaks maad. Nüüdseks on Riiast saanud firma Läänemere piirkonna odavlendude keskus.

airBaltic kasutab sõiduvahenditena Fokker turbopropellerlennukeid ja Boeing  737 ja 757 reaktiivlennukeid. Firma 31 lennukit on liisingfirma omad. Lisaks venib firmal Bombardier Q400 turbopropellerlennukite tellimuse kättesaamine. Tulevikus plaanib airBaltic võtta kasutusele Airbus A320 ja Boeing 737 uuema mudeli.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077