Eile teatas airBaltic, et plaanib sel aastal rajada Tallinna oma baasi, avada 8 uut liini ja hakata pakkuma Estonian Airile konkurentsi.
Noh, ja kui vaja, ollakse alati valmis strateegilise partnerina Estonian Airi elu päästma - on ju airBaltic läbirääkimisteks ikka avatud, lubab suuremeelselt lätlaste lennufirma karmilt alanud teate lõpus.
"Mida rohkem eri värvides lennukeid Tallinnast õhku tõuseb seda parem. Sihtkohtade ja teenusepakkujate paljusus suurendab Eesti avatust ning on riigi transpordi- ja turismipoliitika huvides igati vajalik. Sellest võidavad nii kliendid kui teenusepakkujad. Samas on ääretult oluline, et tegu oleks ausa ja läbipaistva konkurentsiga," kommenteeris airBalticu eilset avaldust Estonian Airi kommertsala asepresident Rauno Parras.
Parrase sõnul on laienemine naaberturgudele tänases majandusolukorras lennufirmadele möödapääsmatu. "Ka Estonian Air on selles osas sammu juba teinud laiendades oma tegevust Leedu turule - möödunud kuul alustasime koostöös maailma ühe suurima lennufirmaga KLM lende Vilniuse-Amsterdami liinil," lisas ta.
"Samas on Estonian Air ainus lennufirma, kelle põhihuviks on lennuühenduste arendamine Eestist maailma.
Läti lennufirma ja Riia Lennujaamaga ühiseks huviks on suunata võimalikult palju reisijaid (sealhulgas Eestist ja Leedust) lendama läbi Läti pealinna.
Lühiajalises perspektiivis läheb antud samm vastuollu nende pikaajalise eesmärgiga - mitmekordistada Riiast läbivate lennureisijate arvu.
Pikema perspektiivi peale mõeldes on meil näide aga Leedust, kus lõunanaabrite lennufirma üliagressiivse „poliitika“ tulemusel halvati kohalik lennuühendus muu maailmaga mitmeks kuuks, mille taasavamiseks Leedu riik suuri jõupingutusi on teinud," meenutas Parras airBaltica seniseid "vägitegusid".