Autor: Siim Sultson • 19. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kokkuhoidlik Renault´ paisutas eelmisel aastal müüki kasvavalt

Võrreldes 2008. aastaga, suutis kokkuhoidu väärtustav Renault grupp suurendada müüki kümnendiku, kuid IV kvartalis juba veerandi; nüüdne aasta tuleb raske, teatab grupp.

Kuigi 2009. aasta oli raske, tõi Renault grupi tegevusplaan aasta teises pooles positiivse pöörde. Renault täitis oma 2009. aasta põhieesmärgi, milleks oli positiivne vaba rahavoog.

Grupi müügitulu oli 33,712 miljardit eurot, mida on eelmise aastaga võrreldes 10,8% võrra vähem, kuid viimases kvartalis kasvas müügitulu 25% võrra.

Renault’ turuosa maailmas (sõiduautod ja väikekaubikud) kasvas pisut ehk 0,1 protsendipunkti, kuid aasta teises pooles oli kasv märgatavam – maailmas 0,2 ja Euroopas 1,4 protsendipunkti.

Grupi ärikasumimarginaal oli terve aasta lõikes küll negatiivne (miinus 396 miljonit eurot ehk 1,2% müügitulust), kuid teisel poolaastal juba positiivne (pluss 224 miljonit eurot ehk 1,3% müügitulust).

Tegevuskahjum oli 955 miljonit eurot (aasta teises pooles 9 miljonit eurot).

Puhaskahjum oli 3,068 miljardit eurot (sellest 356 miljonit oli teise poolaasta kahjum), millest pool (1,561 miljardit eurot) jäi sidusettevõtete arvele.

Vaba rahavoog oli 2,088 miljardi euro ulatuses positiivne, tänu millele ettevõte vähendas oma võlgnevust 2,023 miljardi euro võrra 5,921 miljardi euroni.

Ettevõtte likviidsusreserv kasvas 9,478 miljardi euroni, millest 4,07 miljardit moodustab kasutamata krediit ning 5,408 miljardit sularaha ja sularahaekvivalendid.

Renault’ juhatuse esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn lausus: „Tegime esimesed sammud kriisiga toimetulekuks juba 2008. aasta juulis. Renault näitas 2009. aastal oma elujõulisust, selle tõestuseks on märkimisväärselt positiivne vaba rahavoog. Majanduskeskkond kujuneb ka 2010. aastal raskeks, sest Euroopa turg langeb eeldatavalt 10% võrra. Jätkame tööd selle nimel, et Renault seisaks kriisi lõppedes kindlatel alustel. Selle nimel arendame Euroopas intensiivselt müügitegevust, anname nullemissiooniga sõidukid 2011. aastal seeriatootmisse, laiendame lihtsate ja taskukohaste mudelite valikut, tugevdame oma esindatust kiirelt arenevates riikides ning kiirendame ja laiendame koostööd Nissaniga.”

Renault grupi põhieesmärk 2009. aastal oli hakkamasaamine majanduskriisiga. Selle eesmärgi nimel seadis ettevõte põhiprioriteediks positiivse vaba rahavoo saavutamise. Grupp täitis mainitud eesmärgi kolmepunktilise tegevusplaani abil, mis nägi ette tulude optimeerimise, kulude (s.h investeeringute) vähendamise ja range kontrolli käibekapitali nõuete üle.

Tänu kuuele uuele 2009. aastal turule toodud mudelile kasvatas Renault oma turuosa maailmas 0,1% võrra 3,7%-ni, kuigi maailmaturu maht (sõiduautod ja väikekaubikud) vähenes aastaga 4,5% võrra. Teisel poolaastal oli kasv märgatavam (0,2 protsendipunkti). Grupi turuosa kasvas 15st suuremast 11 turul, mis moodustavad grupi müügitulust 85%.

Nõuded käibekapitalile paranesid 2009. aastal 2,923 miljardi euro võrra ning laovarud vähenesid märkimisväärselt ehk 25% võrra.

Püsikulud vähenesid 2008. aastaga võrreldes 17% võrra.

Investeeringuid materiaalsesse ja immateriaalsesse põhivarasse, mis olid 2009. aastal 2,302 miljardit eurot, õnnestus piirata (võrdluseks, 2008. aastal ulatusid need 3,385 miljardi euroni). Prioriteetsetele projektidele keskendudes ning koostööst Nissaniga tekkinud sünergiaid maksimaalselt ära kasutades õnnestus vähendada uuringute ja arendustegevuse kulusid 2008. aastaga võrreldes 26% võrra ja investeeringuid materiaalsesse põhivarasse 30% võrra, kuid jätkata samal ajal põhitähtsate programmidega.

Säästmine ettevõtte kõigil tasanditel aitas vähendada üldkulusid 2008. aastaga võrreldes 8% ja 2007. aastaga võrreldes 20% võrra.

Renault-Nissani alliansist tekkinud sünergiad mängisid Renault’ positiivse vaba rahavoo saavutamise plaani juures 2009. aastal tähtsat rolli. Eesmärgiks oli, et 2009. aastal võiks kahe partneri sünergiast saadav tulu ulatuda 1,5 miljardi euroni. See eesmärk saavutati aga juba detsembri lõpuks, kui Nissani rahandusaasta lõpuni jäi veel tervelt kolm kuud. Uue, 2010. aastaks püstitatud plaani kohaselt võiks kahe ettevõtte koostööst sündiv sünergia anda täiendava 1 miljardi euro suuruse kokkuhoiu.

Renault hinnangul kujuneb ka 2010. aasta raskeks, sest Euroopa autoturu kogumaht võib võrreldes 2009. aastaga 10% võrra väheneda. Seda arvestades on Renault seadnud 2010. aastaks sama eesmärgi, mis 2009. aastaks: positiivse vaba rahavoo tekitamine ja seeläbi võla vähendamine.

Selle eesmärgi saavutamise nimel rakendab Renault 2010. aastal nelja põhistrateegiat:

Tootevaliku ahvatlevamaks muutmine – 2010. aastal laieneb mudelivalik kuue uue sõiduki võrra. Seetõttu võib loota, et Renault’ turuosa, mis hakkas 2009. aasta teisel poolel kiiresti kasvama, suureneb sama hoogsalt ka edaspidi.

Nissaniga loodud liidust tekkivate sünergiate soodustamine.

Jätkuv kulude vähendamine, mis aitab hoida kapitalikulude ning teadus- ja arendustegevuse kulude mahtu vähem kui 10% tasemel müügitulu mahust.

Tähtis on intensiivne tegevus selle nimel, et hoida käibekapitali nõuded kontrolli all.

 

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077