"Meie hinnangul langeb nii sõiduautode kui tarbesõidukite turg Eestis järgmisel aastal veel ca 20% võrra (vastavalt 8000 sõiduautot ja 800 tarbesõidukit),“ kommenteeris KW Bruun Balticu tegevjuht Per Brinkenberg.
Põhilist langust on tema sõnul oodata ebaökonoomsuse ja kallite ülalpidamiskulude tõttu kõrge hinnaklassiga mudelite müügis. Languse põhjus seisneb palju väiksemates autode laovarudes, mille tõttu ei ole autotootjatel enam otsest vajadust automüüjaid sarnaselt 2009. aastale toetada.
"Seetõttu muutuvad autode hinnad 2010. aastal kallimaks. Meie arvates on eelpool toodud põhjustel väga küsitav, kas 2010. aastal tuleb Eesti autoturul sarnaselt käesolevale aastale suuri ja turgu raputavaid lao tühjendusmüüke," lisas Brinkenberg.
Teine olulisem müügilangust põhjustav aspekt seisneb selles, et nii eraisikud kui ettevõtted ei käitu auto omamise suhtes täna kuigi kuluefektiivselt. „Uus garantiiga auto on kütuse- ja keskkonnasäästlikum ning ei vaja sarnaselt vanale autole kulukat remonti. Leiame, et täna on parim aeg uue auto ostmiseks,“ ütles Brinkenberg. Samuti on liikvel kuuldused võimalikust automaksu kehtestamisest, mis hakkab samuti autoomanike rahakotile.
Elavnemist autoturule ennustab müüja järgmise aasta teises pooles.