Autor: Siim Sultson • 18. november 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jaotusvedude masinad Eestis all pool arvestust

Vedajad suhtuvad terminitesse „külmutus" ja „jahutus“ väga loominguliselt. Selle tulemusel tuuakse poodi kaup transpordivahendiga, mis rikub jämedalt toiduaineteveo eeskirju. Eurowest AS turundusjuht Ardi Sillaorg annab nõu, mis selle vastu ette võtta ja mida tähele panna.

Nii on meil tulnud kliendi soovil taaselustada tehnikat, mille kasutamine ei ole ainult toiduainete veo eeskirjade jäme rikkumine, vaid ka liikluseeskirjade uljas eiramine.

 Küsimus on suuresti kinni majanduslikus olukorras, kuid ka vedajate teadmatuses ja elementaarse matemaatika eiramine.

Ligi 80% kasutusel olevatest transpordivahenditest on suhteliselt päevinäinud ja ehitatud (üle)eelmise põlvkonna materjalidest. Veel viis aastat tagasi kasutati kõikjal isolatsioonimaterjalina polüuretaani, mis on hea termoisolaator, kuid mille isolatsiooniomadused vähenevad umbes 5% aastas.

 Seega peaks jahutusagregaat 10-aastase termofurgooni korral olema 50% võimsam, kui auto ehitamise hetkel sinna tõenäoliselt peale pandi. Kes julgeb ennustada, kui suur protsent meie jahutusvedudega tegelevast autopargist tegelikult nõuetele vastab?

On rõõmustav, et viimasel ajal on vedajad muutunud palju teadlikumaks, tundes üha enam huvi isolatsioonimaterjalide ja erinevate võimaluste vastu. Uued, suletud rakustruktuuriga,  polüstereenmaterjalid ei ole mitte ainult kerged ja head isolaatorid, vaid vastupidavad ka niiskusele, ning vesi ei ladestu, ega lisa autole kaalu.  Kõige selle tõttu teeb ka jahutusagregaat kordades vähem tööd temperatuuri saavutamiseks ja hoidmiseks. See kõik aga on oluline rahas mõõdetav kokkuhoid.

Sootuks teised suurused tulevad mängu autopargi uuendamisel, kus meie põhjanaabrite statistika näitab, et spetsiaalselt siia regiooni valmistatud pealisehitised kestavad julgelt 2-3 baasauto eluea, tehes transpordivahendid kokkuvõttes ligi 50%  odavamaks.

Mida tasub teada pealisehituse valikul:

Parima töövahendi valikul peab vedaja vastama kolmele küsimusele: mida, kuidas ja kuhu ta veab? 

Külmutatud kala, mänguasjade või ehitusmaterjalide vedamine nõuab erinevat lähenemist, millest sõltub otseselt ka töövahendi vastupidavus. Kas põrand on pidevalt niiske, on suur mehhaaniliste vigastuste oht või on kaup mõõtudega, mis eeldab laadimist küljelt. Kõik see teave vormib vedajale täpselt vajaliku furgooni.  

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077