Autor: Siim Sultson • 4. november 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rongiga või rongita ehk enne jagamist tuleb karu maha lasta

Esmaspäeval ja teisipäeval toimus Eestis Hiina asepeaministri Zhang Dejiangi visiit Eestisse. Visiit oli kui värskendav kivivise konnatiigistuvasse kohalikku logistikasse: laineid sai palju ning neist vormusid kui prohvet Maltsveti aegsed valge laeva hõbedased unistused.

Asepeaministrit saatis 70-liikmeline äridelegatsioon, mis žestina 1,3 miljardilise elanikkonnaga maalt on siin 1,3 miljoini elanikuga riigis seniolematu. Visiit keskendus Eesti-Hiina majandussuhetele ning sellega seotud teemadele. Külaskäik Muuga Sadamasse oli peale pühalike ja sädelevate kätlemiste riigijuhtide tasandil ning esmaspäevase viisaka ärifoorumi kui tulevikueliksiir Eesti vedajatele.

Tegemist on Eesti vedajatele seni nii oodatud visiidiga, et enne jõuti minna isegi justkui laskmata karunaha pärast nägelema, mida hiinlased transiidil läbi Eesti üldse eelistavad - merevedu või raudteevedu.

Esimest raius Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand, teist lubas Eesti Raudtee juht Priit Haller...  Või, kas üldse on mõtet hiinlastele loota, sest nagunii ju kiuslik Venemaa keerab magusa kontinertransiidi kihva, sestap tegelegem ikka töötleva transiidiga, sedastas Eesti Laevaomanike Liidu juht Enn Kreem.

Majandus- ja Kommuinikatsiooniminister Juhan Parts kostis vaid stoiliselt, et eks see transiit ole hiinlaste esindusvisiidil ikka üks teemadest....

Seega: rahu, ainult rahu. Hiiiiglasliku riigi puhul ei käi miski kiirelt ja üleöö, kuid teisalt on midagi liikuma pääsenud ja see liigub ilmselt üsna vääramatu jõuga. Hiina asepeaministrilt saime eile Muugal isalikku tunnustust - see on väärtus.

Kuid arvestagem, et hiinlased on oma logistilisi tiibu sirutamas peale Eesti ka Leedus, Ukrainas, Valgevenes, Poolas ja loomulikult Venemaal. Seega suhtugem asjasse kompleksselt, Eesti piiridest laiemalt. Meie riik on majanduslikult ja eriti logistiliselt elavas ja huvitavas regioonis: siin on vajalikud raudteevedu ja merevedu, kõrvale ei jäeta ka autovedu. Eestlasil on tähtis mitte loodetava kasumi nimel popsilikult tülli pöörata, vaid läbimõeldud koostööga püüda lõigata kaugete külaliste siin regioonis toimetamisest maksimaalset kasu.

Kui omavahel tülli läheme on väljatpoolt parastajaid rohkem kui üks ning peale tüli jääb üle hapu näoga nentida, karu ongi lastud ja nahk naabrite jagada.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077