Osadele soomalstest vedajatele tähendab see priskeid juurdehindlusi, mis on kerkimas juba sadadesse tuhandetesse eurodesse konteineri kohta.
Maailma ühe suurima vedaja Kuehne+Nageli Soome osa tegevjuht Markus Nyman pidas konteineripuuduse põhjuseks Venemaa transiidivõimekuse madala taset. Idanaabri traditsiooniliselt lonkava logistika tõttu ei suudeta seal konteinereid vedajatele piisaval hulgal ja kiirusel ette sööta.
"Puudujäägiks võib tellimuste põhjal hinnata 5000 konteinerit. Kui sisseveod ei suurene, võib konteineripuudus muutuda krooniliseks," tõdes ta.
Igal kuul on Soomesse toodud 355 000 konteinerit, kuid ekspordiks on vaja olnud 360 000 konteinerit.
Käesoleval kujul ähvardab konteinerikriis Soomes kujuneda ajalooliseks. Eksportijad pole sellist puudujääki kogenud aastakümneid.