Berman: praegu peabki tõusuks valmistuma

Kriis saab BLRT suuromaniku Fjodor Bermani uskumuse kohaselt peatselt läbi, "me loodame seda," kinnitab ta.

"Meie hakkasime juba eelmisel suvel muutuma, plaane ümber tegema.“ Samas meenutab Berman naeruga, kuidas Leedu tütarfirma juhid tulid mullu oktoobris grupi eelarvekoosolekule, kaasas paberid, et 2009. kasvab kõik 35%! "Imestasid, et mis kriisist me räägime, et miks teie ajakirjandus kõike nii mustalt näeb," naerab Berman. "Saatsime nad tagasi, tegid oma eelarve ümber ning on praegu üsna edukad."

Mullused ümberkorraldused on aga vilja kandnud. „Me oleme praegu väga elujõulised, terve Euroopa mõistes väga elujõulised, seega saame tuleviku vaadata, uusi tehnoloogiaid omandada, töötajaid välja õpetada,“ kinnitab ta. „Praegu peabki ju tõusuks valmistuma, muidu tuleb tõus liiga äkitselt ja jälle kulub kaks-kolm aastat, et sellega kaasa minna. Ka valitsus võiks veidi tulevikku vaadata.“

Bermani tööpäev algab praegustel keerulistel aegadel reeglina mõnes tütarfirmas (neid on grupis kokku üle 60 - toim.), niiviisi hoiab ta end tütarde tegemistega jooksvalt kursis. "Esmaspäeviti on ka direktorite koosolek, tõesti, mul on kogu aeg ülevaade, et mis toimub, ma saan kogu aeg infot," räägib ta. Pidev infovahetus on ka põhjuseks, miks BLRTl tervikuna praegu halvasti ei lähe – kui ikka on tunda, et kusagil mingi asi toppama jääb, saab kiiresti reageerida. Nii näiteks ei remondi laevaremontijad enam ronge. "Turg kukkus ja väljusime sellest ärist,“ räägib Berman. "Arvan, et tegime õigesti, saime sellest ärist veel õigel ajal välja, pool aastat hiljem oleks juba kahjum olnud."

Loe pikemalt tänasest Äripäeva ajakirjast Gentleman. Päevapileti saad osta siit.

Osale arutelus

  • Villy Paimets

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 -0.0187723
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0046815
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051138
Filipiinide peeso PHP 59,15 0.1117054
Hiina jüaan CNY 7,63 0.1391825
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0449746
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.097204
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.0292669
India ruupia INR 80,72 0.0979651
Indoneesia ruupia IDR 15958,24 0.1562761
Islandi kroon ISK 135,53 0.0221402
Jaapani jeen JPY 125,55 0.0637603
Kanada dollar CAD 1,50 0.0666889
LAV rand ZAR 15,89 -0.024544
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,75 0.1020048
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.1580189
Mehhiko peeso MXN 21,87 0.0558186
Norra kroon NOK 9,78 0.0787853
Poola slott PLN 4,33 0.0069234
Rootsi kroon SEK 10,61 -0.0743704
Rumeenia leu RON 4,76 0.0462418
Singapuri dollar SGD 1,54 0.1043093
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1727713
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0528961
Taani kroon DKK 7,46 0.0227891
Tai baht THB 35,41 0.1314967
Tšehhi kroon CZK 25,62 -0.0663156
Türgi liir TRY 6,03 0.0447969
Ukraina grivna UAH 30,65 0.0352529
Ungari forint HUF 317,44 0.0126024
USA dollar USD 1,13 0.026469
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.3901561
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0494845
Vene rubla RUB 74,42 0.1082851

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019