MKM soovib lennulubade väljastamist Lennuametilt
Homme Eesti Pangas peetaval valitsuse istungil tuleb 16-punktilise päevakorra raames arutlusele lennulubadega seonduv ja Eesti vaatenurk Euroopa pakutavale transpordi jätkusuutlikule arengule.
Kell 10 algaval istungil esitab majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts määruse eelnõu "Lennuettevõtja lennutegevusloa väljaandmise, kehtivuse peatamise ja kehtetuks tunnistamise kord", mis tingituna asjaolust, et hetkel kehtiv Vabariigi Valitsuse 25. veebruari 2000. aasta määrus nr 69 „Lennuettevõtja lennutegevusloa väljaandmise, kehtivuse peatamise ja kehtetuks tunnistamise kord“ dubleerib osaliselt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses nr 1008/2008 olevaid norme.
Hetkel kehtiva määruse ja eelnõu peamine erinevus on see, et viimase kohaselt peab tegevusloa taotleja taotlusdokumendid esitama majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile. Hetkel kehtiva määruse kohaselt aga lennuametile.
Lisaks teeb Juhan Parts teatavaks Eesti seisukohad Euroopa Komisjoni teatise „Transpordi jätkusuutlik tulevik: kuidas kujundada integreeritud, tehnoloogiapõhist ja kasutajasõbralikku transpordisüsteemi“ kohta.
2001. aastal andis komisjon välja Valge Raamatu, milles on esitatud Euroopa transpordipoliitika tegevuskava 2010. aastani. Programmi ajakohastati 2006. aasta vahekokkuvõttega.
Komisjoni teatis on Valge Raamatu jätkumeede, milles visandatakse transpordi ja liikuvuse tulevik kuni aastani 2020, võttes arvesse stsenaariume, mis võivad saada teoks ka pärast aastat 2020.
Analüüs näitab, et tuleviku transpordipoliitikas on vaja keskenduda integreeritud, tehnoloogiapõhise ja kasutajasõbraliku transpordisüsteemi loomisele. Teatisega transpordi tuleviku kohta soovib komisjon elavdada arutelu, mille eesmärk on panna paika konkreetsed poliitilised ettepanekud järgmise, 2010. aastaks kavandatud transpordipoliitika Valge Raamatu tarbeks.
Eesti on seisukohal, et olemasoleva transpordi infrastruktuuri optimaalsem kasutamine erinevate intelligentsete transpordisüsteemide abil peaks olema ühenduse transpordipoliitika oluline eesmärk. Samas tuleks liikmesriikidele jätta piisavalt paindlikkust arendada välja vastavas riigis kõige paremini sobiv ning globaalsete võrgustikega ühilduv ja koostoimiv transpordi infrastruktuur.