Tühistatud laevatellimuste maht kasvab aasta lõpuks või järgmise aasta alguseks 1,2 mln TEUlt kahe miljoni TEUni, vahendas Bloomberg laevafirma Austraalia müügidirektori Anthony Randalli prognoosi.
"On lootusetud ajad," lisas Randall. "Meil on langevad mahud, liinid on turuosa nimel kõvasti võidelnud ja hinnad on järjekindlalt langenud tasemele, mis pole jätkusuutlik."
Konteineriliinid on kärpinud nii tasusid kui võtnud laevu liinidelt maha, sest Euroopa ja Ameerika tarbijad on vähendanud Aasias toodetud kaipade tarbimist. Maersk Line´i esimese kvartali mahud vähenesid 14%, tasud veerandi võrra. Umbes 1,9 mln konteineriga opereeriv laevafirma teenis esimeses kvartalis enam kui kuus miljardit krooni kahjumit.
"Keegi polnud valmis selleks, et tagasiminek toimub nii kiiresti," kommenteeris Randall. "Viimaste kuude jooksul on kaubamahud põhja kukkunud ja vedajad püüavad nüüd hindu normaalsele tasemele tagasi tõsta."
Juuli seisuga seisis Randalli sõnul konteineriliinidel 11% laevadest jõude.