Autor: Mariliis Pinn • 4. juuni 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lillipuu: julgen soovitada uue sõiduki ostu

Kuna automüük on kolinal kukkunud ja müüjatel laod täis, siis soodsamat aega autoostuks kui praegu ei tule, arvas Info-Auto turundusjuht Tiit Lillipuu.

Lillepuu sõnas, et majanduslangus lööb tarbesõidukite müüki rohkem, kui tavaautode kaubandust. Ka ei meenunud talle, millal tarbesõidukite müük nii madalala tasemel oli. „Kui puhkuste aeg läheneb, kukub ka automüük suvisesse letargiasse,“ ennustas ta, et suvekuud tulevad veel raskemad. Tarbeautode müük mais kukkus 73%, müüdi vaid 93 masinat, mullu müüdi 364 masinat.

Seetõttu pakuvad automüüjad Lillipuu sõnul ka väga soodsaid hindu, et laovarusid realiseerida. „Tellitud autod tuleb ruttu realiseerida, et raha kauba alt kätte saada ja ringlusesse suunata,“ lisas ta. Turundusjuht ütles, et hinnad on kukkunud 20-25%, kui tehas veel lisasoodustusi teeb, siis kohati ka 30%.

Praegu on suurepärane aeg uut autot osta. „Julgen soovitada uue sõiduki ostu, sest talvel enam nii soodsaid autosid ei pakuta. Suvel ja sügisel saavad laovarud kuidagimoodi realiseeritud,“ lisas ta. Lillipuu selgitas, et edaspidi on automüüjad laovarude tellimisel ettevaatlikumad ja tootmata autode pealt ei anna tehas ka nii suurt soodustust. „Tulevikus võib saada teatud haruldasema keretüübiga, mootoriga jne autode versioone osta vaid tehasetellimusega, kuid siis kulub auto tootmiseks 2-6 kuud,“ lisas ta.

Lillipuu möönis, et auto vahetamisel võib saada takistuseks vana sõiduki turuhind. „Kui varem oli kasutusrendi sõiduki jääkväärus madalam, kui turuhind ja müügist saadud tulu kattis ära sissemaksu, siis nüüd on turuhind sageli madalam kui jääkväärtus,“ selgitas ta. Ka ei saa enam nii soodsalt liisingut, sissemakse on varasemalt 10%lt tõusnus 20-30%ni.

Uut tõusu Eesti automüügis tema sõnul ei ole mõtet enne oodata kui USA ja Euroopa majandus kasvama hakkavad. „Eesti on nendega nii tihedalt seotud ja madalseis võib jätkuda mõnda aega,“ lisas ta.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077