Autor: Mariliis Pinn • 19. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

IBM ja Soome muudavad Läänemere laevaliikluse turvalisemaks

IBM, Soome Veeteede amet ja Läänemere arengu- ja kaitsetööle pühendunud organisatsioon Baltic Sea Action Group (BSAG) alustasid koostööd, et muuta Läänemere laevaliiklus ohutumaks.

Koostöö keskendub eeskätt laevaliikluses kasutatava kommunikatsiooni- ja andmesidesüsteemide arendamisele, sest Läänemerel on maailma üks tihedamaid laevaliiklusi, mis suurendab õnnetuste ja merereostuse ohtu, teatasid firmad.

Euroopa Liidu liikmesriikide ja Venemaa vaheline meretransport on võrreldes 2000. aastaga kasvanud pea kolm korda ning eksperdid ennustavad kasvu jätkumist. Kui praegu liikleb Läänemerel mis tahes hetkel umbes 2000 alust, siis 2015. aastaks ennustatakse selleks numbriks 3500. Aluste seas on nii reisi- ja kaubalaevu kui ka õlitankereid ja muid kemikaale transportivaid aluseid.

Tihe liiklus reostab Läänemere ning suurendab märkimisväärselt õnnetuste, kokkupõrgete ja karilesõitmiste ohtu. Lisaks liikluse füüsilisele tihenemisele kasvab pidevalt ka Läänemere laevaliikluses käsitletava infomatsiooni tulv, mille haldamine ja kontroll senistel viisidel on muutunud ülejõu käivaks ja ebaefektiivseks. Laevaliikluse kommunikatsioonisüsteemide arendamise eesmärk on juurutada tööle tehnoloogia, mis lubaks erinevaid infovoogusid ühendada ja seeläbi suurendada turvalisust.

Kontseptioon, mille algatajateks on IBM, Soome veeteede amet ja BSAG, võimaldab laevade juhtkondadel ja kõikidel Läänemere äärsete riikide ametnikel kommunikeerida teineteisega paindlikult ja automatiseeritult. Uued kommunikatsioonisüsteemid edastavad hetkega kogu vajaliku informatsiooni – nt info mereilma, marsruudi, ohtliku lasti sisu või päritolu kohta. Tänu sellele saaksid laevade juhtkonnad loobuda manuaalse raadioside jälgimisest ning kasutada seda vähem teadete edastamiseks – tuleb keskenduda sellele, et laev jõuaks ohutult sadamasse. Tihenenud liikluse juures on laevameeskonna liikmete arvu pidevalt vähendatud ning inimesed töötavad väsinuna. Just väsimus on õnnetuste enim levinud põhjus.

„IBM on mures Läänemere seisundi pärast, mistõttu tahame anda oma panuse olukorra parandamiseks. Soomest juhitud projektis osaleb väga mitmekülgne meeskond IBMi rahvusvahelisest teadus- ja arendustööüksusest, kus töötab tuhandeid teadlasi ja matemaatikuid. Juhul kui Läänemere projekt õnnestub, avab see kiiresti võimalusi Läänemere jaoks arendatud lahenduste eksportimiseks ka maailma teistesse merepiirkondadesse,“ ütles IBM Eesti tegevjuht Valdo Randpere.

Mereliikluse kommunikatsiooni- ja andmesidesüsteemide arendamine toimub osana Soome presidendi Tarja Haloneni, peaministri Matti Vanhaneni ja Baltic Sea Action Group’i täna algatatud Läänemere kaitsmise koostööhankest. Lisaks Soome riigiametitele osaleb hankes mitmeid erinevate erialade ettevõtteid.

Projekti üks olulisi vaheetappe on 2010. aasta veebruaris korraldatav kõikide Läänemere riikide esindajate, sh riigipeade ja hanke läbiviimiseks oluliste ettevõtete juhtide tippkohtumine Baltic Sea Action Summit. Rahvusvahelise ürituse peamine eesmärgiks on jõuda lõplikule kokkuleppele hanke osaprojektide tööjaotuses ja vastutusküsimustes.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077