Autor: Tiit Elner • 13. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

USA kasumlikema lennufirma viis edule tagasihoidlikkuse ja asjalikkuse mudel

Vähetuntud Las Vegase ettevõte Allegiant Air oskas langeval turul esimese kvartali kasumit ligi kahekordistada, sisult on tegu odavlendajaga, kel on oskus leida nišše konkurentide arvel ja saavutada hiilgav lendude täituvus.

Allegiantil on viimnegi üleliigne kulu kärbitud.ja lennud hiilgava keskmiselt 90% täituvusega, kirjutas täna Los Angeles Times. Kvartalikasum oli 28,2 mln dollarit 142,1 mln dollarise käibe juures hoolimata kliente õrritavast alates üheksadollarisest üheotsapileti hinnast. Koos lennujaamamaksudega tuleb see siiski 20 dollarit, pagasisse antava kraami eest tuleb anda kümme dollarit ja tasuta süüa-juua ei anta. Lähilendudel pole seda tingimata tarviski. Üheteistliikmelise Greenfieldi perekonna teatel pole nad varem koos kõigi oma viie- kuni 19 aastaste lastega lennanudki, nüüd aga startisid Los Angelesist Oregoni sõpru külastama. Oma lemmiklennutoidu sõõrikute ostmiseks pardal jagus perel ka veel raha.

Erinevalt valdavast osast konkurentidest oskab Allegiant ka praegu kasvada, aprillis oli reisijaid aastatagusega võrreldes 36% enam. Traditsioonilisest lennufirmade strateegiast erinevalt on valitud puhkusereisijate hulgast mativõtmiseks väiksemaid kohti riigi jahedamates kantides, millest paljud suuremad tegijad vaatavad mööda või on kulude kokkuhoiu raames lennuplaanidest maha võtnud. Sealt sõidutatakse rahvast päikesepaistelistesse kohtadesse nagu Orlando Floridas, Phoenix või Las Vegas. 134 liinist on ettevõttel otsene konkurents vaid kuuel, kuid siingi pole see väga verine nende keskendumise tõttu puhkajatele: enamus lennuliine keskendub ärireisijatele. "Kui kõik pöörasid vasakule, pöörasime meie paremale," rääkis ettevõtte juht Maurice Gallagher Jr. äriplaanist, "maailmas polnud enam juurde vaja seda, mida United, Southwest ja U.S. Air tegid. Me läksime sinna, kus neid ei olnud." Ettevõtte investorite hulgas on perekond Ryan Iirimaalt, rohkem tuntud Ryanairi poolest.

Kulude allpool hoidmise üks moodus on vanemate, 90ndatest pärit kütust neelavate MD-80 reaktiivide kasutamine, mille paljud teised käigust maha võtsid. Hoolimata kõrgest kütusekulust maksab sellise lennuki ost koos kordaseadmisega 4 mln dollarit ehk alla kümnendiku sama suure uue lennuki hinnast. Gallagheri sõnul on töötajad efektiivselt tööle pandud: 35 täisajaga töökohta ühe lennuki kohta võrreldes teiste suuremate 50-60ga.Ettevõte alustas 90ndatel ja tegi 2000.a. läbi pankrotikaitse alla mineku. Uued osanikud, sealhulgas Gallagher, juurutasid alates 2004.a. uue ärimudeli, sestsaati on ettevõte olnud kasumlik.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077