Rahvusvahelise vedajate liidu IRU sotsiaalosakonna president Geroges Causse kommenteeris: “Euroopa Parlament eksis eelnõu tagasilükkamisega. Selle asemel peaksid nad koos Komisjoniga otsima ühtset lahendust. Komisjon peab eelnõu kindlasti septembris värskelt valitud parlamendi ette viima.”
Parlament peaks edaspidi kindlasti arvestama komisjoni öötöö definitsiooni, mis on kaks tundi tööd, kohalikul öisel ajal, kuna see ühtlustab transporditöötajate ja muude sektori töötajate tööaja regulatsioonid.
„Euroopa Parlament ei püüa lahendada tööaja probleemi, selle asemel lükati julmalt Komisjoni ettepanek tagasi. Utsitame neid ettepanekut uuesti üle vaatama, see on vähim, mida nad transpordisektori heaks teha saavad,“ lisas Causse.
Euroopa Parlament võttis Soome transpordi ettevõtluse ja konkurentsitingimuste seisukohast vale otsuse, kritiseeris ka Kauppalehti otsust juhtkirjas. Parlament lükkas tagasi komisjoni ettepaneku muuta autoveol töötavate isikute tööaja direktiivi. Komisjon soovis muuta aasta 2002 sätet nii, et sõltumatud transport ettevõtjad oleks esitatud sätete alt väljas, ning nad oleksid võinud otsustada iseseisvalt oma tööaja üle.
Soome toetas komisjoni ettepanekut, kuna Soomes on palju iseseisvaid vedajaid ja olukord on teine võrreldes tihedamat asustatud Euroopaga. Peale Euroopa Parlamendi otsust, peavad nüüd ka füüsilisest isikust ettevõtjad järgima ELi tööaja sätteid.
Direktiivi tagasilükkamine täiskogu istungil ei tulnud üllatusena, sest parlamendi komisjon lükkas selle tagasi juba märtsis.