Autor: Nadezhda Bersenjova • 28. aprill 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Birov: Eesti ja Venemaa suhetes algas kevad

Eelmisel nädalal toimus iga-aastane transpordi- ja logistikanäitus ning konverents TransRussija. Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov jäi sündmusega rahule.

"Osalesime nii näitusel kui ka konverentsil. Oleme tulemusega rahul ja nagu Sillamäe sadama nõukogu esimees Tiit Vähi juba ütles, on Eesti ja Venemaa suhetes tunda kevade algust. Huvi meie sadama vastu oli tunduvalt suurem kui mullu. Läbirääkimisi ja kohtumisi oli rohkem, konkreetsetest tulemustest saame rääkida pisut hiljem," rääkis Birov.

Birovi sõnul põhines huvi Sillamäe sadama vastu asukohal ja teenuste kõrgel kvaliteedil.

"Nüüd, kriisi tingimustes, on kõik hakanud eriti hoolikalt raha lugema. Ja meie asume Venemaa piirile kõige lähemal - vaid 25 kilomeetrit. Meil on kõige odavam raudteeühendus. Meil on ka süvaveesadam, mis võimaldab ookeanilaevu vastu võtta. Me saame konkureerida isegi Ust-Luuga ja teiste Peterburi sadamatega, kuid konkureerimise asemel peaksime tegema koostööd nagu me autodega seda juba teeme. Ookeanilaevad toovad meile kuni 8000 sõiduautot, mille me fiiderlaevadega 500-800 kaupa Ust-Luugasse ja Sankt-Peterburgi saadame," selgitas ta..

"Meil on veel üks pluss - Eestis on logistilise ja stividorteenuse pakkumine kõige kõrgemal tasemel. Tundub, et valitsustevahelised suhted normaliseeruvad. Seda kinnitavad ka venelased, kes varem püüdsid vedada läbi oma sadamate, vaatavad nüüd, kust on odavam ja mõttekam."

Vedude organiseerimise kõrval tundsid Sillamäe sadama kui oma terminalide ehituskoha vastu huvi ka mitmed suured Venemaa tööstusettevõtted.

Samal ajal märkis Birov ka meie naabrite aktiivsust. "Esimene, mis silma torkas - näituse avasid Venemaa transpordiminister Igor Levitin ja Läti transpordiminister. Samamoodi oli konverentsiga - esimesena esines Levitin ja pärast Läti transpordiminister Kaspars Gerhards.

See räägib juba paljustki. Kui meil langesid veomahud kahe aasta jooksul ligi kaks korda, siis Lätis suudeti kriisile vaatamata  kaubamahte mitte ainult hoida, vaid ka suurendada. Nagu ütles minister, nad arvavad, et just transiidisektor - sadamad ja raudtee - saab selleks veduriks, mis Läti majanduse välja venitab. Meie naabrid Läti ja Leedu olid näitusel ka aktiivsemad - neil polnud mitte üksnes suured ühisstendid, vaid ka palju stende erinevatelt ettevõtetelt. Meie naabrid olid rohkem esindatud."

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077