Autor: Mariliis Pinn • 17. veebruar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Toyota tõstukimüüja Eesti kontor pannakse kinni

Toyota Material Handling Europe (TMHE) Eesti kontor kolib Lätti, sama juhtub ka Leedu kontoriga.

Alates 1. aprillist 2009 hakkab Eestis, Lätis ja Leedus arendatava äritegevuse peamise tugikeskusena tööle üksainus tsentraliseeritud Toyota Material Handling asukohaga Riias, teatas firma. Selle sammu eesmärgiks on tõsta veelgi efektiivsust ja parandada klienditeenindust,  koondades kokku kõik Toyota Material Handlingi organisatsioonisisesed ekspertteadmised Balti regioonis.

Samal ajal säilitab Toyota Material Handling oma laiahaardelise müügi- ja teenindusvõrgustiku Eestis. Eesti klientidele jäävad alles kohalikud teeninduspunktid, kus on olemas kõik Toyota tasakaalustatud kahveltõstukid ja BT laoseadmed koos toetavate hooldusteenuste ja lisandväärtuslahendustega.

Toyota Material Handlingi tegevust Eestis jäävad endiselt juhtima tegevdirektor Hans Gehlen ja temale alluv juhatus.

Eesti regiooni juht  Marko Lutter selgitas Logistikauudised.net-ile, et sisuliselt kaotati Eesti ja Leedu kontor. Juhtimises midagi, et muutu, sest nii Eesti, Läti ja Leedu firmade 4 juhatuse liiget on samad isikud ja nüüd neil on lihtsalt Baltimaades üks kontor. „Soome üksinda on sama suur, kui kolm Balti riiki kokku. Sellega hoiame kontorikulusid kolm korda kokku,“ lisas Lutter.

Eesti juht selgitas, et kliendi jaoks midagi ei muutu. „Mehhaanikud, müügimehed, telefoninumbrid jäävad samaks,“ ütles ta. „Kuid nüüd ei tule müügimees hommikul kontorisse kohvi jooma, vaid joob kohvi kodus ja läheb otse kliendi juurde,“ selgitas ta, et edaspidi toimub enamik tööd kodu- ja autokontoris. Sama moodi on seni toiminud Lõuna-Eesti esindus, kus töötab üks müügiesindaja ka viis mehaanikut.

Läti valiti kontori asukohaks geograafilistel põhjustel. „Kaaluti ka Eestit, kuid siis oleks Leedu jäänud 600 km kaugusele. Nüüd oleme võrdselt 300 km kaugusel,“ lisas Lutter.

Kontorite kaotamisega kaotab töö kahjuks 8 inimest. „26 meid oli alles jääb 18,“ ütles juht.

„Eesmärk oli tõmmata kokku liigsed kulud ja tsentraliseerimine annab võimaluse kõike paremini hallata,“ lisas ta.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077