Autor: Mariliis Pinn • 5. veebruar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinn puksib veokid kesklinnast välja

Tallinna linnavalituse korraldusega ei lubata enam vanalinna raskemaid kui 7 tonni kaaluvaid veokeid ja kesklinna 15 tonni.  

"Eilsel Tallinna Linnavalituse istungil esimese lugemise läbinud „N2 ja N3 kategooria mootorsõidukite liiklusmarsruudid Tallinna linnas“ eelnõu kohaselt kavandatakse piiranguid raskeveokite liiklusele alates 1. juunist 2010," selgitas abilinnapea Jaanus Mutli.

Korraldus sätestab, et lubada N2 ja N3 kategooria ehk üle 3,5 tonni raskuste mootorsõidukite liiklus Tallinna haldusterritooriumil selleks ettenähtud ja välja töötatud marsruutidel: Narva mntl, J. Smuuli teel, Laagna teel, Rahu teel, Lagedi teel, Peterburi teel, Suur-Sõjamäe tn, Tartu mnt, Järvevana tee, A.H. Tammsaare tee, Ehitajate tee, Paldiski mnt, Sõle tn, Kopli tn, Maleva tn, Paljassaare tee, Tööstuse tn, Soo tn, Põhja pst, Sadama tn, Kai tn, Ahtri tn, Lootsi tn, Mere pst, Tuukri tn, Pärnu mnt ning Viljandi mnt-l. Tallinna transpordiametil tuleb vastavalt võimalustele ja vajadustele piirata korralduse muudel marsruutidel N2 ja N3 kategooria mootorsõidukite liiklust, paigaldades selleks täiendavaid liikluskorraldusvahendeid.

 

Käesoleva eelnõuga kehtestatakse N2 ja N3 kategooria mootorsõidukitele lubatud liiklusmarsruudid Tallinna haldusterritooriumil ning jätkatakse välja töötatud N2 ja N3 kategooria mootorsõidukite lubatud liiklusmarsruutide märgistamist ning N2 ja N3 kategooria mootorsõidukite liikluse piiramist ülejäänud marsruutidel. Samuti tehakse Tallinna Transpordiametile ülesandeks kavandada meetmeid registrimassipiirangute kehtestamiseks Tallinna kesklinna piirkonnas 15 tonni ja vanalinna piirkonnas 7 tonni. N2 ja N3 kategooria mootorsõidukite liiklusmarsruutide piiramisega saavutatakse müra, tolmu ja liikluskoormuse vähenemine linnakeskkonnas ning teekatete pikem eluiga, seisab eelnõu selgituskirjas.

Välja töötati Tallinna Sadamast tulevate transiitvedu teostavate veokite soovituslikud liikumismarsruudid kesklinnast põhimagistraalidele. Transiitliiklus on kesklinna sadamasse suunatud Tallinna ringteelt Tartu maantee, Peterburi tee, Viljandi maantee ja Paldiski maantee kaudu. Liikumismarsruute tähistavad viidad on paigaldatud linna piires ja ka linna lähiümbrusesse.

Transiitliikluse marsruutide korrastamiseks ja optimeerimiseks on vajalik paigaldada järgnevatel aastatel täiendavaid portaale ning suunavaid liikluskorraldusvahendeid. Täiendavate portaalide ning suunavate liikluskorraldusvahendite orienteeruv maksumus on 500 000 krooni.

Tallinna linna liiklusintensiivsus on kasvanud aasta-aastalt. "Põhilisteks N2 ja N3 kategooria mootorsõidukite liikideks Tallinna linnas on pika- ja lühimaa vedusid teostavad transiitsõidukid, kaubavedu teostavad sõidukid, ühistransport ning jäätmevedu teostavad prügiveokid. Korralduses nimetatud N2 ja N3 kategooria mootorsõidukite lubatud liikumismarsruudid Tallinna Sadamast põhimagistraalidele on välja töötatud Tallinna linna liiklusspetsialistide poolt," lisas Mutli. "Kuna tegemist on magistraaltänavatega, millede hooldusnõuded on kehtestatud kõrgemad, panustatakse ka nimetatud tänavate hooldusesse rohkem."

Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse andmetel on Tallinna haldusterritooriumil registreeritud veokite arv kasvanud 1.01.2004.a. võrreldes 1.01.2008.a. seisuga 27% ehk 7696 veoki võrra. Tallinna autoregistris olevatest sõidukite üldarvust moodustavad veoautod ligikaudu 20%. Nimetatu tingib vajaduse kehtestada N2 ja N3 kategooria mootorsõidukite (väljaarvatud ühistransport) lubatud liiklusmarsruudid ning kehtestada Tallinna kesklinna ja vanalinna piirkonnas koormuspiirangud.

Liikluskoormuse, müra ja tolmu vähendamiseks ning teekatete pikema eluea tagamiseks on kavas alates 1. märtsist 2011 kehtestada Tallinna kesklinna piirkonnas N3 kategooria mootorsõidukitele registrimassipiirang, mis keelaks kesklinna piirkonda siseneda sõidukitel mille registrimass on suurem kui 15 tonni.

Tallinna vanalinn on kantud UNESCO maailmapärandi nimistusse. N2 ja N3 kategooria mootorsõidukite liiklusest tulenev vibratsioon kahjustab vanalinna parkett- ja munakivisillutiskattega kõnni- ja sõiduteid ning tänavaid. Tulenevalt eeltoodust on otstarbekas alates 1. märtsist 2011 kehtestada Tallinna vanalinna teede ja tänavate paremaks säilimiseks vanalinna piirkonnas sõidukitele (väljaarvatud jäätmeveokid) registrimassipiirang, mis keelaks siseneda sõidukitel mille registrimass on suurem kui 7 tonni.

"Käesoleva eelnõuga kehtestatakse lubatud liikumismarsruudid, piirangute kehtestamine ja märgistamine on jätkuv protsess. Veokite liiklust on vajalik   jätkuvalt piirata ka kvartalisisestel teedel ja väiksematel kõrvaltänavatel," ütles abilinnapea.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077