Autor: Rivo Sarapik • 28. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Palgata jäänud töötajad andsid Eesti laevaehitaja kohtusse

Prantsuse laevatehases töötades palgata jäänud Eesti ehitusmehed andsid tööd vahendanud Marek Hariku firma Estonian Shipbuilding vastu pankrotiavalduse, kirjutab aripaev.ee.

Eile alustas Harju Maakohus selle firma palgalehel olnud Aivar Junsi, Arnold Urbi, Christina Ranniti, Kristel Kähriku, Margus Lemberi, Merilin Villamaa ja Tapani Heikki Arffmanni pankrotiavalduse alusel Estonian Shipbuilding ASi pankrotimenetluse.

Estonian Shipbuildingul oli maailma suuruselt neljanda laevatehase Aker Yardiga poole miljardi kroonine leping. Prantsusmaa laevatehases projektijuhina ametis olnud Aivar Junsi sõnul jäid seal töötanud eestlased aga suuremast osast palgarahast ilma. "Mina pole üldse sealt palka saanud. Eelmise aasta oktoobris 20. kuupäeva paiku sain lõpuks aru, et palga mitte maksmine oli algusest peale ettevõtte äriplaaniks," ütles pankrotiavalduse esitajaid kohtus esindav Arnold Urb.

Tema sõnul kinnitas raamatupidaja, et Aker Yard kandis Hariku firmale kõik lepingus ette nähtud summad üle, kuid ilmselt rändas see raha Hariku teistele kontodele edasi. "Lõpuks me ei saanud enam tööd teha, sest polnud lihtsalt raha, mille eest materjale osta," nentis Urb.

Päris tühjade kätega inimesed ei jäänud – laevatehas arvutas välja selle pisku, mida materjalipuuduses teha suudeti ning selle arvutuse alusel Junsi sõnul viimased rahad inimestele ka maksti.

Ühel 11 kuud Prantsusmaal töötanud inimesel läks paremini – lõpparve sai ta osaliselt kätte, kui eelmise aasta oktoobris Hariku teenistusest lahkuda otsustas. Põhjuseks pidevad palgaga viivitamised ja katteta lubadused. Teised jäid paigale lootuses, et asjad paranevad.

Seda aga ei juhtunud ja praeguseks on lood hoopis absurdseks pööranud, sest kuna Estonian Shipbuildingu kontori uksed on üürivõla tõttu suletud ka Harikule endale ja kõik dokumendid lukus uste taga, ei saa lõpetada ka firmaga sõlmitud töölepinguid.

Nüüd on eestlased oma palgaraha kätte saamiseks kohtu poole pöördunud. Marek Harikuga Äripäeval ühendust saada ei õnnestunud. Ka hoiab mees eemale oma endistest töötajatest.

Firma veebileht estonianshipbuilding.com on võlgnevuse tõttu suletud ning 2007. aasta alguses asutatud Estonian Shipbuilding pole esitanud maksuametile ka 2007. aasta aastaaruannet.

Krediidiinfo andmeil on Estonian Shipbuildingul võlad viie firma ees, summad jäävad vahemikku 10 000 –200 000 krooni.

Estonian Shipbuilding on ehitanud ja remontinud ka Eesti vetes seilavaid ristluslaevu Romantika, Victoria ja Galaxy. Samuti on nad valmistatud interjööri Kariibi meres ristlevatele alustele Freedom Of The Seas I ja II ning Majesty Of The Seas.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077