Autor: Mariliis Pinn • 5. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti kaalub Eesti Posti ja Eesti Raudtee müüki

Valitsus kiitis heaks muudatused Eesti Posti, Tallinna Sadama, Eesti Raudtee ja Tallinna Lennujaama omandistruktuuris ning arenguks vajaliku kapitali kaasamise viisides.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel soovitas valitsus kaasata 2010. aastal Eesti Posti omanike ringi strateegilise investori. Sõltuvalt asjaoludest võidakse enamusosalus strateegilisele investorile müüa.

Tallinna Lennujaamas soovis majandusministeerium senise omandistruktuuri säilitada, kuid seada selged eesmärgid lennuühenduste ja reisijate arvus. Tallinna Sadam säilitab lähiajal senise omandistruktuuri ja kaasab vajadusel projektidesse strateegilise partneri.

Eesti Raudtee võiks jääda riigi omandisse, ent kui kaubavedude arengud regioonis selginevad, kaalutakse strateegilise investori kaasamist kaubavedude vallas. Võimalik on veoettevõtte müük investorile, kes suudab veeremisse investeerida ja kaubakäivet suurendada.

"Riik peab eriti praegusel ajal olema aktiivne omanik ja seisma hea selle eest, et suurematel riigi äriühingutel oleks võimalus ja ka surve areneda. Riigi äriühingutest ei tohi kujundada muuseumi-tüüpi ettevõtteid, arenguks tuleb aktiivselt otsida võimalusi. Selleks on mõnel juhul kindlasti tarvilik kaasata erasektori oskusteavet ja ka erakapitali," kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.

Valitsus käskis majandusministeeriumil uurida rahvusvahelisel postiturul tegutsevate ettevõtete huvi Eesti Posti vastu ning korraldada 2009. aasta jooksul võimalike investorite seas konkurss arendusvisioonide väljaselgitamiseks. Kui investorid on Eesti Postist huvitatud ja käivad välja atraktiivse ning kasvule orienteeritud plaani, võib riik enamusosaluse Eesti Postis 2010. aastal müüa.

Ministeerium peab samas otsima investoreid, kes tahaks ja suudaks Tallinna Lennujaama ambitsioonikamaks muuta. Tallinna Sadamale peab ambitsioonikad kinnisvaraarenduse eesmärgid seadma aga majandusminister Juhan Parts. Tal tuleb ära rääkida Tallinna linn ja erainvestorid ning korraldada sadamaala arendamiseks ideekonkurss. Konteinervedude suunal peab jätkuma koostöö Hiinaga ning vajadusel tuleb projekti kaasata strateegiline investor, leidis valitsus.

2010. aasta suveks valmib majandusministeeriumis analüüs Eesti Raudtee strateegiliste partnerite leidmiseks. Hinnatakse ka seda, kas tasuks Tallinna Sadam ja Eesti Raudtee infrastruktuuri ettevõte ühendada.

2008. aasta mais sai majandusministeerium valitsuselt ülesande analüüsida riigiettevõtete börsileminekut. Eesti Energia tulevikku arutas valitsus 30. oktoobril, kuid mingit otsust toona vastu ei võetud.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077