Autor: Mariliis Pinn • 28. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Volvo loodab Eestis Scaniale järele jõuda

Teenindusvõrgu uuendamisega loodab Volvo suurimale konkurendile järgi jõuda ütles Volvo Trucks Estonia juht Johannes Kjellgren uue keskuse avamisel logistikauudised.net-ile.

Volvo Trucks Estonia investeeris eile avatud Tallinna keskusesse ja kaks nädalat tagasi uksed lahti teinud Pärnu keskustesse 75 miljonit krooni.

Kjellgreni sõnul ei ole võimalik turu tulevikku prognoosida. Siiski usub ta pigem, et 2009. aastal turg langeb. „Kuid üldiselt toimub areng, sest läbi Eesti kulgeb liiklus Venemaale ja Skandinaaviasse ja paljud Eesti firmad veavad sel suunal kaupu. Siin on head teed Euroopasse,“ nägi ta Volvo tulevikku Eestis positiivses valguses.

„Näeme, et klientidel on rasked ajad ja neid ootavad karmid väljakutsed.  On head ja halvad ajad. Nagu meie ka nende töökodadega näitame, tuleb lühiajaliselt kohanduda ja samas peab olema ka pikaajaline strateegia. Meil peab olema kliente toetav teenindusvõrk ja siis ei ole nii oluline, et müük kukub. Teedel liikuvad veokid vajavad ikka hooldust. See on koht, kus on meil seni puudujääke olnud. Näiteks Scania investeeris teenindusse juba alguses väga palju,“ lisas ta.

Seni Eesti turul teisel kohal olnud Volvo loodab senise turuliidrile Scaniale väljakutse esitada.

Ta tõi konkurendi edu põhjusena välja, et Eesti Scania edasimüüja kuulus juba varem emafirmale ja Volvo ostis kohaliku edasimüüja alles 2004. aastal. „Sellest ajast alates oleme teenidusvõrku investeerinud,“ ütles Kjellgren. „Volvol on hea toode, kuid on vaja ka teeninust. Nüüd loodame, et jõuame neile järgi,“ lisas ta.

Teenindusvõrgu edaspidine laienemine sõltub tulevikust. „Loogiliselt peaks olema neli keskust, neljas peaks kuskil idas asuma, näiteks Jõhvis, Narvas või Rakveres. Kus täpselt ei ole mul õrna aimugi, kuid see on pikas perspektiivis, praeguse müügi juures piisab kolmest keskusest,“ selgitas ta.

Ta tõi välja, et keskused on mugavalt teede kõrval ja Jüri tehnopargis on ka palju Volvo kliente. Tallinnas on ka pesula, millest veokijuhid suurt puudust tundsid. Muuhulgas koolitavad nad juhte, sest kütusekulu on äärmiselt oluline ja seda on võimalik vähendada kuni 10%.

Volvo Ida- ja Kesk-Euroopa piirkonna juht Tom Jorning möönis, et Euroopa turgudel on probleeme, kuid Volvo müük läheb hästi nii Aafrikas, Lähis-Idas kui Lõuna-Ameerikas.

Ida-Euroopa on Volvole väga tähtis, 8 aastaga on müük kasvanud 4000 autolt 20000 autoni. „Eelmisel aastal kasvas turg märgataval. 2008. on küsimärk. Ei julge isegi prognoosida. 2009. on veel suurem müsteerium, kuid arvatavasti tuleb kerge langus,“ ütles Jorning.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077