19. august 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Veena vedu soodsamaks

Tööd ei ole. Raha ei ole. Nõudlust ei ole ega terenda silmapiirilgi. Just praegu oleks kliendil õige aeg veofirmalt odavam taks välja kaubelda.

Autoveofirmad on kimpus tööpuudusega. Viimase kolme kuu jooksul on nende teenuseid vähem küsitud. Nõudluse jätkuvat kärbumist lähiajal ennustab enamik küsitletuist.

Kas kliendist on taas kuningas saanud?

Viru Õlle logistika- ja ostujuhi Peeter Mägi sõnul liigutakse tõesti sinnapoole.

"Esialgu ei ole veel suuri muutusi olnud, aga kindlasti lähitulevikus tuleb. Tööd jääb vähemaks, kuna üldine tarbimine kahaneb ja seetõttu jääb autosid üle. Transpordifirmad annavad juba küsitud hindades järele. Enam ei ole tunda suhtumist: kui tahad transporti, siis hind on selline. Transpordifirmad on hakanud ennast rohkem pakkuma," ütleb Mägi.

Prisma Peremarketi logistik Katrin Sormunen usub, et praegu on kliendil kindlasti õige aeg kaubelda ja otsida erinevaid veopakkumisi.

"Lisaks lepingu tingimustele peaks kindlasti tähelepanu pöörama ka tarneahelale ja selle efektiivsusele," annab ta nõu.

E-Betoonelemendi logistikaosakonna juhataja Eero Kadariku sõnul on nende veohinnad langenud.

Teenuse hind olgu aga alati võimalikult realistlik.

"Alla otsekulusid vedavate firmade töökindlus ei ole tavaliselt suur," hoiatab Kadarik.

Kas praegu küsitakse ka enam tööd?

"Jah. Ühed otsivad tööd keskmiste turuhindadega ja teised pakuvad väga soodsaid, otsekuludest allpool olevaid hindu. Enamik neist viimastest ongi turul negatiivse imagoga firmad," lisab Kadarik.

ASi Smarten juhatuse esimees Mait Miller ütleb, et pakkumine ületab praegu nõudluse.

"Klient on teoreetiliselt paremas positsioonis. See, kas ka absoluutväärtuses hinnad langevad, sõltub paljuski kütuse hinna edasisest muutusest," lisab ta.

Kuidas tema hinnangul veofirmalt madalam hind välja kaubelda?

"Tuleb jõuda kokkulepetele. Kas klient tahab jätkata endiste koostööpartneritega või on valmis kasutama iga odavamat pakkumist? Sõltub teenusest: kas tegu on lihtsalt täiskoormate veoga või kompleksteenusega, kus samaväärse teenuse osutajaid võib olla keerulisem leida," arutleb Smarteni juht.

Navaka Transport Grupi juhatuse liige Janek Minkovski sõnul võivad stabiilsete kaubavoogudega kliendid pidada läbirääkimisi.

"Paljud vedajad teevad esialgu soodsama pakkumise, et klient kätte saada. Hiljem aga hinnad tõusevad ja veel pisut kõrgemaks, kui olid enne," märgib Minkovski.

Kui kaubakoormaid ei ole veofirmale pidevalt ette anda, võib asjatundja hinnangul erinevate vedajate vahet pendeldada.

Kas praegu on paslik aeg läbi rääkida?

"On, aga tuleks teha enne uurimistööd, et läbirääkimised ei põhjustaks dramaatilisi tagajärgi. Kindlasti võib proovida survestada vedajat, kui tunnete endas maffialiikme algeid ja leiate, et teie dikteeritavad turuhinnad on kõigile kasulikud," arvab Minkovski.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077