1. august 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pekingist saab uuesti "jalgrataste kuningriik"

Seoses autosõitude piiranguga on kunagi „jalgrataste kuningriigina“ tuntud Peking seda mainet taastamas.

Alates 20. juulist kuni 20. septembrini tohivad linnas sõita ainult need autod, millel on kuupäevale vastavalt kas paaris või paaritu number. Selline piirang on aga sundinud paljud autosõitu eelistavaid inimesi sõitma oma igapäevaseid sõite hoopis jalgrattaga, uuringute kohaselt hakkas peale piirangu kehtestamist 24% autojuhtidest sõitma jalgrattaga, kirjutas Hiina uudisteagentuur Xinhua

Linnavõimude sõnul viivad piirangud koos eelnenud saastenormide kehtestamisega teedelt 2 miljonit autot 3,29 miljonist kergendades sellega liiklemist 16 miljoni elanikuga linnas ning parandades olümpia jaoks õhu kvaliteeti.

Paljud autojuhtidest on ostnud uued jalgrattad, teised aga lihtsalt eelistavad neid üürida. Seoses jalgrattarentimise madalate kuludega on viimase 3 aasta jooksul tekkinud väga palju jalgrattarendi firmasid. Seda äri on edasi arendanud Pekingi idee „rohelisest olümpiast“, suurenenud avalik teadmine liigsest autodele lootmise tervislikest mõjudest ja sõidukite piirangutest.

Pekingi Turismibüroo – ametkond, mis tegeleb turismi arendamisega linnas, on andnud käsu kõikidele hotellidele, et needpakuks turistidele jalgratta laenutamise võimalust. Ühe jalgratta rendifirma juhi Wang Yongi sõnul on nende laenutuspunktide arv kasvanud 200ni, kaks aastat tagasi oli see 16.Täna on neil umbes 50 000 jalgratast, midavälja laenutada erinevates laenutuspunktides üle Pekingi.Jalgratta laenutamine üheks tunniks maksab 5 jüaani (7,3 krooni), neljaks tunniks 10 jüaani (14,7 krooni), terveks päevaks 20 jüaani (29,4 krooni). Võimalik on ratast laenutada ka terveks aastaks 100 jüaani eest (146,9 kr), samuti peab sisse maksma 400 jüaani (587,6 krooni) suurune tagatis. Wangi sõnul peab linn tegelema veel paljude probleemidega, enne kui rohkem inimesi otsustab hakata jalgrattaga sõitma.

Pekingi sõiduteid on laiendatud, samas kui jalgrattateed on muutunud kitsamaks ning paljudest onsaanudkõrvalridadeks autodele või bussidele. Samuti on jalgratturitel raske leida linnas parkimiskohti. Linnas on olukorra parandamiseks valminud üle 2500 jalgrattaparkla, kokku 75 0000 parkimiskohaga, suurem osa siiski kas olümpiarajatiste või mängude jaoks ette nähtud hotellide juurest. Linna esindajate sõnul on jalgrattasõit kõige mugavam transpordiviis Pekingis.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077