27. mai 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estravel: lennuhind on tõusnud vähem kui autoga sõitmise kulu

Estraveliasepresident siseteenuste ja IATA müügi alal Mauri Saarend ütles, et hetkel ükski lennufirmakohustuslikku CO2 lisamaksu ei rakenda. Teravat konkurentsi arvestadeson lennupiletite hind siiskitõusnudprotsentides vähem, kuiühistranspordi kasutamine või oma autoga sõitmise kulu.

"Ei tea, palju võib juurdepääs neile maksma hakata ja kuivõrd see hindu võib mõjutada," kommenteeris Saarend Euroopa Parlamendi plaani maksustada CO2 kvootide ligipääs.

"Hetkel ükski lennufirma mingi kohustuslikku CO2 lisamaksu ei rakenda, küll pakuvad mõned võimalust oma kodulehel teha vabatahtlikke annetusi. Nende annetustega toetatakse keskkonnakaitse alaseid projekte, mis peaksid vähendama lendamise kahjulikku mõju atmosfäärile," rääkis ta.

"Kõrge naftahind mõjutab lennuhindu otseselt. Enamik lennufirmasid on tänaseks päevaks kehtestanud eraldi kütuse lisatasu või tõstnud nafta hinna kallinemisele viidates piletite hindu. Kokkuvõttes toob see kaasa lendamise kallinemise reisija jaoks. Peab küll ütlema, et tänu teravale konkurentsile on lennupiletite hind kokkuvõttes tõusnud suhteliselt vähe. Kindlasti protsentides märksa vähem, kui näiteks ühistranspordi kasutamine või oma autoga sõitmise kulu," tunnistas Saarend.

"Kuniks säilib nafta tõusev hinnatrend, on jätkuvalt olemas surve lennupiletite (nagu ka muu transpordi) kallinemiseks," lisas ta.

"Klassikalised reisibürood nagu Estravel on agendid ning müüvad erinevate reisikorraldajate reisiteenuseid (sh pakettreise) vastavalt konkreetse reisikorraldaja hinnakirjale ja tingimustele ehk, siis meie müüme täpselt sama hinnaga, mis reisikorraldaja ise. Reisibüroo iseseisvalt mingeid kütuselisasid hindadele ei kehtesta, kuid kui konkreetne reisikorraldaja selle oma pakettreisidele kehtestab, on see pakettreisi lahutamatu osa ja kehtib ka läbi Estraveli ostetud reisidele,"

"Millal reisikorraldaja konkreetsele pakettreisile kütuselisa kehtestab, on reisikorraldaja otsustada ning sõltub sellest, millistel tingimustel on tal sõlmitud veoleping lennufirmaga. Võlaõigusseaduse paragrahv 871 annab reisikorraldajale õiguse suurendada reisitasu veokulude ja sealhulgas kütusehinna muutumise tõttu, kuid sellest tuleb reisijat teavitada vähemalt 21 päeva enne reisi algust. Tihti ei rakenda reisikorraldajad kütuselisatasu ka nende reisijate puhul, kelle reisini on küll sätestatust rohkem aega, kuid kes on oma reisi hinna juba täielikult tasunud," selgitas Saarend juba broneeritud reisi hinnatõusu võimalikkusest.

Saarendi sõnul Estraveli lennupiletite müügis hetkel langust märgata ei ole. "Kasvutempod on küll aeglustunud, aga siin võib pigem olla tegu üldise majandusolukorra mõjuga. Keskmine lennupileti hind on kuni eelmise aastani mitmel aastal järjest langenud ja hetkel võib see sõltuvalt sihtkohast olla isegi nominaalväärtuses soodsam kui 10 aastat tagasi. Võrrelduna muude teenuste ja kaupade hindade ning sissetulekute kasvuga, on lennukiga reisimine keskmisele tarbijale täna oluliselt taskukohasem kui varem, seda vaatamata mõningale hinnatõusule viimasel ajal," rääkis ta.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077