10. aprill 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kiireim Bentley läks kaubaks

Vaatamata säästurežiimile ning püksirihma pingutamisele riigis ja ettevõtluses tuleb Eestisse üha enam uusi luksusautosid.

Ehkki märtsis kahanes Eestis automüük ligi 10 protsenti, võeti siin esimest korda arvele ligi 3 miljonit krooni maksev kõigi aegade kiireim luksussportauto Bentley Continental GT Speed.

Bentley Continental GT Speed on kõigi aegade kiireim Bentley, millel on 6-liitrise W12 topeltturboga mootor võimsusega üle 600 hj, pöördemoment 750 Nm ja kiirendus 0-100 km/h 4,5 sekundit.

Auto müünud Saksa Auto juhatuse liikme Jussi Pärnpuu sõnul jääb selle auto hind 2-3 miljoni krooni vahele, olenevalt varustusest. "See on tõepoolest Eestis esimene selline mudel. Ehkki möödunud aastal müüsime seitse selle auto eelkäijat," ütleb ta. "Seda on vähe. Kui arvestada seda, et Bentley toodab aastas 8000 autot, siis kuskile mujale müüakse rohkem."

Kas auto ostis eraisik või firma, Pärnpuu ei ütle. Ka seda, kas Eestisse on tulemas veel selliseid luksusautosid. "Sellist autot tellitakse vähemalt pool aastat ette," sõnab ta.

Lisaks Bentleyle osteti Eestis ka üks veidi lahjem, 533hobujõuline Ferrari 612 Scaglietti. Selle auto hind ulatub samuti 3 miljoni kroonini.

Esimest korda Eestis registreeriti 2,4-liitrine ja 147hobujõuline Hiina päritolu maastur Shuanghuan CEO. Selle võttis arvele ei keegi muu, kui neid autosid Eestisse toov firma, Premium Motorsi gruppi kuuluv Quantum Motors.

"Hiina on tulemas, ta on juba kohal," ütleb Premium Motorsi juht Jürgen Vester. "Huvi on meeletu ja ma ei tee nalja. Meil on müügiõigus Soomes, Rootsis, Eestis, Lätis ja Leedus ehk teisisõnu 22 miljonit potentsiaalset klienti," räägib Vester. "Kui keegi arvab, et Hiina auto on rämps, siis on see jama. Tulge ja ma näitan kapoti alla - nad õpivad kogu aeg," lisab ta. Vesteri sõnul on neil leping sõlmitud seitsme mudeli peale. Praegu on Eestis vaid üks mudel, mis on keskmist mõõtu maastur. Quantum Motorsi Eestis esitletava Shuanghuan CEO maasturi alghind on 329 000 krooni.

Eelmise aasta kalleim sõiduauto, mille eestlane Eestis ostis, oli Porsche Gemballa Avalanche GT 2 EVO hinnaga 4,19 miljonit krooni. Auto müüs Premium Motors.

Gemballa on maailma üks mainekamaid tuuningufirmasid. Baasiks olnud Porsche 911 mootor oli muudetud 650hobujõuliseks ja lisatud luksuslikku disaini.

Veel võeti Eestis mullu arvele kümme Bentleyt, kaheksa Maseratit, neli Ferrarit, kolm Aston Martinit, kolm Lamborghinit, kolm Lotust, üks Rolls-Royce (Silver Spirit aastast 1986) ja üks Wiesmann.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077