18. märts 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kiirendusvõistluse korraldaja: võidusõidukompleks päästab elusid

Kiirendusvõistlust dragrace’i korraldavaalamkomitee esimees Andrus Mõsovski arvates päästaks võidusõidukompleks elusid, kuna noored kihutajad siirduks tänavatelt sinna.

Pidevalt võib lugeda või televiisorist näha uudiseid, kus keegi on kellegi surnuks või vigaseks sõitnud. Noored mehed ületavad kiirust ega tule autodega toime. Mis nendega siis tehakse – pannakse kinni, trahvitakse. Trahvide karmistamist ja vangipanekut nähaksegi väljapääsuna.

Paraku pole see tekkinud olukorrale mingi väljapääs ega sunni sääraseid inimesi paremini käituma. Meie riigiisad peaks trahvide tõstmise asemel süvenema hoopis sellesse, kuidas kirjeldatud juhtumeid ennetada. Tegelikkus on ju see, et sel noorel keevalise verega inimeselpuudub ju võimalus kuhugi minna ja kiiresti sõita.

Seda viimast siis tähenduses, et kiiresti saaks sõita turvaliselt, ilma end või teisi seejuures ohustamata. See on suur viga, et inimestel puudub võimalus minna ja saada oma adrenaliiniannus kätte kuskil rajal, kus tohib turvaliselt proovile panna nii enda kui ka oma auto võimed. Samalt rajalt saaks ka sõidukogemust ja teadmisi, kuidas auto piirolukordades käitub. Olgem ausad, kui ostad võimsa auto, tahad ju seda proovida.

Aga kus sa seda praegu proovid, Saksa autobahn’e meil pole ja võidusõidurada ka mitte, niisiis proovitaksegi autode võimeid tänaval. Kevadekuulutajad on ka streetracer’id, kes lume sulades hakkavad oma üritusi korraldama. Oma rada paneks ka nende üritustele piiri. Nädala sees seisaks rada ju enamasti tühjana. Siis võikski neile kiirendusrajal väikse tasu eest sõitmisvõimalust pakkuda. Kõik on kontrolli all ja kellegi muru ära ei tallata. Ma arvan, et ka streetracer’id oleks ise sellega nõus. Võidusõidukompleks oleks lahendus. See on parem perspektiiv kui lihtsalt räigelt suured rahatrahvid.

Kompleks ise peaks sisaldama erinevate spordialade radu. Üksi toimetades on radadel väga raske toime tulla. Küll tasuks majanduslikult ära mitmesuguste variantide olemasolu, näiteks võiks kompleksis olla ringrada, krossirada ja kiirendusrada. Loomulikult maksab sellise kompleksi ehitamine terve varanduse ja selle tasuvusaeg on väga pikk – tänapäeva Eestis just mitte kõige ahvatlevam projekt.

Arvatavasti pole keegi kunagi suutnud välja arvutada, kui palju on rahas väärt inimelu. Kui aga sel rajal sõitnud inimene enam ei kihuta teedel? Ma arvan, et kui selline rada suudaks päästa kas või ühe elu, on see projekt end igati ära tasunud.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077