28. veebruar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pirita TOP: sadamakohtade leidmine muutub äärmuslikuks

Pirita TOPi juhataja Urmas Lind ütles, et mullu laiendati sadamat purjetamise hooaja alguses 25 koha võrra poi kohtade arvelt ning sadama täiendav arendus oleks äärmisel vajalik.

"Tavapäraselt tekib iga navigatsiooniperioodi alguses kohtade puudujääk ning püüame siinkohal loovalt tegutseda, et omalt poolt parimaid lahendusi siiski pakkuda. 2007. aastal saime sadamat laiendada 25 koha võrra, mida teostasime poi kohtade arvelt. 2008. aastal tekib võimalus lisakohtadele kunagise väliskülaliste sadama arvelt ehk väliskülalised paigutatakse ringi teise sadama basseini ja nendele mõeldud kohtade arv väheneb 70lt 32le, mida saame pakkudakohalikele klientidele," rääkis Lind.

"Arvestades TOPi sadama vanust, on selle tehniline seisukord väga kehv. Oleme vajadusest selle parendamiseks teavitanud järjepidevalt nii avalikkust, Pirita linnaosavalitsust kui ka Tallinna linnavalitsust," märkis ta.

TOPile kuulub sadam siiski vaid Pirital. Juhataja ütles, et hetkel on sadama ressursid ammendatud. "Täiendav arendus oleks äärmiselt vajalik, mis eeldaks sadama täielikku ümberehitust. Olemasolevad betoonkaid tuleks asendada ujuvkaidega ning selliste tööde hinnaklass võib ulatuda kuni 100 miljoni kroonini," lisas Lind.

Tööde teostamise võimalikkus sõltub TOPi detailplaneeringu kehtestamisest, mis looks väljavaated ala terviklikuks arendamiseks ning annaks ressursid arendustegevuses plaanitavate uusehitiste toel finantseerimisvõimalusteks. Lind ütles, et lisakohtade loomise võimalus TOPi sadamasse on ka Tallinna linnal, kellele kuulub osa akvatooriumist, mille arvelt teoreetiliselt seda oleks võimalik teha.

„Arvestades asjaolu, et sadama ehitustegevus, mis eeldab vette ehitamist, on väga kõrge maksumusega, on ootused sihtotstarbelisteks toetusteks kaseuroliidu fondidest, riigilt või omavalitsuselt väga kõrged. Tahaks loota, et vastavad instantsid prioriteetsena antud küsimusi käsitlevad ning lähiaastatel arenduspotentsiaali realiseerimiseks võimalusi ka luuakse,“ rääkis Lind ning lisas, et lähtudes praktilisest kogemusest võin kinnitada, et merendusega seotud hobide näol on tegemist pidevalt kasvava trendiga.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077