Üle kolmandiku ARKis juhiloa taotlejatest juhib enne eksamit juhtimisõiguseta autot

Esmaste juhilubade taotlejate hulgas on
ligi 60% neid, kelle juhtimiskogemus piirdub üksnes õppesõiduga, kuid ligikaudu
30% küsitletuist on enne eksameid teinud ka üksikuid iseseisvaid sõite juhina
ning pisut üle 10% esmaste juhilubade taotlejatest on sõitnud juba kas sageli
või lausa pikemat aega juhina.

ARK siseauditi ja järelevalve osakond korraldas möödunud aasta oktoobris autokooli lõpetanute ja ARK liiklusteooria eksamitel osalenute seas tagasisideküsitluse, mille eesmärgiks oli uurida mootorsõiduki juhtimisõiguse taotlejate koosseisu, nende rahulolu autokoolide õppekavaga ja autokoolide tegevusega ning nende arvamust juhilubade taotlemisprotsessist, teatas ARK.

Tulemustest selgus, et probleemiks on sõiduki juhtimine juhtimisõigust omamata. Kui esmaste juhilubade taotlejaist juhib mootorsõidukit enne ARK eksameid pidevalt ligikaudu 1/5 juhiloa taotlejaist, siis kõigist ARK liikluseksamitele tulnud alaealistest juhib mootorsõidukit ilma juhtimisõigust omamata 33% juhiluba taotlevatest alaealistest.

Esmaste juhilubade taotlejaist on sage või pidev juhtimiskogemus 22% meestest ja 7% naistest – ligi 1/5 juhiloa taotlejaist juhib mootorsõidukit liikluses enne ARK eksameid ilma juhtimisõigust omamata.

Juhiloa taotlejate sõidukogemusele osutab ka sõiduki omamine või kasutamine. Kui sõiduki omamine juhiloa täiendavate kategooriate taotlejatel pole midagi tähelepanuväärset, siis märkimisväärne on, et esmase juhiloa taotlejatest l7% omas mootorsõidukit juba enne ARK eksamitele tulemist. Vastanuist 13% väidab, et nad sõidavad enne juhilubade saamist kellegi teise mootorsõidukiga.

ARK eksamiosakonna juhataja Toivo Kanguri sõnul kinnitavad küsitluse tulemused seda, et Eesti liikluskultuuri probleem on sotsiaal-psühholoogiline ning selle parandamiseks tuleb alustada eelkõige kodusest kasvatusest.

Küsimustik esitati ARK liiklusteooria eksamil ja see paluti täita pärast eksami sooritamist. Küsimustikule vastanud on anonüümsed ja vastamine oli rangelt vabatahtlik. Üle riigi osales küsitluses 749 inimest.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0063211
Brasiilia reaal BRL 4,22 0.068696
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 59,23 0.2657864
Hiina jüaan CNY 7,66 0.0352421
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0359538
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0094458
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.0634007
India ruupia INR 80,89 0.0630852
Indoneesia ruupia IDR 15991,64 0.0352809
Islandi kroon ISK 135,54 0.0369031
Jaapani jeen JPY 125,50 0.055808
Kanada dollar CAD 1,50 0.0267094
LAV rand ZAR 15,93 0.089858
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,93 0.1312625
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.2334277
Mehhiko peeso MXN 21,72 0.0686522
Norra kroon NOK 9,72 0.073116
Poola slott PLN 4,33 0.0300279
Rootsi kroon SEK 10,56 0.0085256
Rumeenia leu RON 4,74 0.0021077
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0195554
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0460883
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0264294
Taani kroon DKK 7,46 -0.0174239
Tai baht THB 35,29 0.003117
Tšehhi kroon CZK 25,65 -0.0233836
Türgi liir TRY 5,99 0.0784916
Ukraina grivna UAH 30,74 0.0354693
Ungari forint HUF 317,14 -0.0504255
USA dollar USD 1,13 0.0352734
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.1214477
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0740375
Vene rubla RUB 74,63 0.2019226

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019