Audi esitles R8 V12 TDI

Audi esitles Detroidi autonäitusel
keskmootoriga sportauto R8- ning viimasel kahel aastal Le Mans 24-tunni
võidusõidul triumfeerinud diiselmootori revolutsioonilist sümbioosi. Ideeauto
6-liitrise diiselmootori 12-silindrit pakuvad võimsust 500 hj, jõuallika
pöördemoment on 1000 Nm.

Audi esimene keskmootoriga sportauto Audi R8 jõudis seeriatootmisesse 2007. aastal ja pälvis mudelinime Le Mans 24-tunni võidusõidu viiekordse võitja järgi, teatas firma. Kaks viimast aastat on Le Mansis esikoha pälvinud R8 järeltulija - maailma esimene diiselmootoriga võidusõiduauto Audi R10. Seetõttu on Detroidi autonäitusel esitletud R8 V12 TDI concept ootuspärane tehnoloogiline edasiarendus viimaste aastate ühele edukamale sportautodebüüdile maailmas.

Ideeauto mootor baseerub Le Mansi kahekordse võitja Audi R10 TDI-jõuallikal. 500 hobujõudu ning 1000 Nm pöördemoment, mis on saadaval juba 1750 mootoripöörde juures, lennutavad TDI-mootoriga Audi R8 paigaltstardist kiiruseni 100 km/h 4,2 sekundiga. Nagu ka seeriatootmises oleva Audi R8 4.2 FSI puhul, ületab 6-liitrise V12 TDI mootoriga varustatud Audi R8 lõppkiirus probleemideta 300 km/h. Võrdluseks - Le Mansi rajal R10 jõuallikana kasutatava võidusõidumootori töömaht on 5,5 liitrit, mis arendab kuni 650 hj.

Uue TDI V-mootori kaks kuuesilindrilist rida ei asu teineteise suhtes tavapärase 90 kraadise kaldega. Silindrite vaheline nurk on 60 kraadi. See uuendus tagab Audi inseneride kinnitusel mootori käigusujuvuse. Mootoriplokk on valmistatud kõrgtehnoloogilisest valumalmist, mille tulemusena on saavutatud 40% suurem jäikus ning materjali vähemalt kaks korda pikem tööiga senise tehnoloogiaga võrreldes. Audi R8 V12 TDI mootor vastab Euro 6 emissioonistandardile, mis eeldatavasti hakkab Euroopas kehtima alates 2014. aastast.

Ideeautol on 6-käiguline manuaalkäigukast ja asümeetriline quattro nelikvedu (nagu ka seeriatootmises oleval Audi R8 mudelil), mis jagab tavaoludes 60% veojõust tagateljele ja 40% esiteljele.

Võrreldes Audi R8-ga leiab ideeauto välimuses üsna palju muutusi. Eelkõige suurte õhuvõtuavadega massiivne esiosa, koos uue LED-esitulede disainiga. Tagantvaates on suurim muutus seotud tagapaneeli integreeritud väljalaskeavadega, samuti on kasvanud tagadifuusori mõõtmed ja tagaspoiler ei sõida enam välja tagaluugist, vaid on püsivalt fikseeritud mootorikattele. Uus on ka auto küljekarpide aerodünaamiline disain ning katuses asub täiendav õhuvõtuava mootori jahutamiseks.

Interjööris on Audi R8 V12 TDI varustatud sportauto dünaamikale kohaste korvistmetega. Uuenenud on näidikuteblokidisain ja sileda põhjaga sportrool, millelt saab Drive Select funktsioonile lihtsalt ja kiirelt reguleerida auto seadistust – Dynamic, Sport või Race režiimis. Race seadistusest annab märku näidikutebloki taustavalgus, mis muutub valgest punaseks, samuti hakkab navigatsioonisüsteem Race-režiimis automaatselt edastama infot ringiaegade võrdluse kohta. Uuendusena asub ideeauto roolil ka mootori Start/Stop nupp.

Auto täisalumiiniumist kandevkere põhineb ASF-tehnoloogial (Aluminium Space Frame). Jäiga ja kerge alumiiniumsulamist kerekonstruktsiooni kaal on vaid 210 kg. Lisaks elektrooniliselt juhitavatele Magnetic Ride amortisaatoritele on Audi R8 V12 TDI varustatud ka keraamiliste piduritega. Viimased on tavapiduritest ca 20 kg kergemad ning samas märkimisväärselt pikema tööaega, mis ulatub vähemalt 300 000 kilomeetrini.

Eestis müüdi 2007. aastal viis Audi R8 mudelit.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.1639861
Brasiilia reaal BRL 4,21 -0.3101546
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0511561
Filipiinide peeso PHP 59,12 -0.1317634
Hiina jüaan CNY 7,65 0.0457492
Hongkongi dollar HKD 8,89 0.19833
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0283321
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.2470223
India ruupia INR 80,76 0.0731058
Indoneesia ruupia IDR 15970,49 0.1289034
Islandi kroon ISK 135,53 -0.1105542
Jaapani jeen JPY 125,33 0.2078836
Kanada dollar CAD 1,50 0.2003874
LAV rand ZAR 15,98 0.1297431
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,76 0.1179004
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.3487037
Mehhiko peeso MXN 21,75 -0.016548
Norra kroon NOK 9,72 -0.1263664
Poola slott PLN 4,33 0.0716332
Rootsi kroon SEK 10,55 0.8783668
Rumeenia leu RON 4,74 0.0548303
Singapuri dollar SGD 1,54 0.1564741
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.6287151
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0792672
Taani kroon DKK 7,46 -0.0013405
Tai baht THB 35,35 0.198974
Tšehhi kroon CZK 25,67 -0.1594648
Türgi liir TRY 6,00 0.0150133
Ukraina grivna UAH 30,77 0.5337985
Ungari forint HUF 317,23 -0.1290769
USA dollar USD 1,14 0.4156717
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.072692
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.2010504
Vene rubla RUB 74,68 -0.2293958

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019