28. detsember 2006
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Õnnetu Lada loodab välispartneritele

AvtoVAZ ning Kanada varuosatootja ja kasvav autokoostaja Magna International sõlmisid raamlepingu uue tehase rajamiseks, kavatsedes 2010. aastal toota seal pool miljonit autot aastas.

"See kokkulepe on kõige olulisem viimase 40 aasta jooksul," kommenteeris AvtoVAZi direktorite nõukogu esimees Sergei Tšemezov eelmisel reedel allkirjastatud lepingut gazeta.ru teatel. 40 aastat tagasi rajasid itaallased tehase, kus asuti Žiguli nime all tootma tolleaegse Fiati kloone. Uus tehaselinn nimetati Itaalia kommunistliku tegelase auks Togliattiks, eksporditavad autod aga Ladaks, kuna välismaalastele oli Žiguli nimi keeltmurdev.

Uus tehas peaks aitama AvtoVAZi tehnoloogilisest mahajäämusest üle saamisel, kuid ettevõte peab kaasama veel ühe tehnilise välispartneri. Praegu on võimalikuna kõne all Renault, juttu on olnud tolle Rumeenia tütarfirma Dacia kaasamisest. Läbirääkimised on kulgenud vaevaliselt. IFK Metropoli analüütiku Aleksandr Žukovi sõnul raskendab asja huvide konflikt - Lada ja Renault on konkurendid.

Magnaga koos Togliattisse plaanitav tehas maksab 1,7 mld dollarit, osalus jaguneb pooleks, edastas Bloomberg. Plaanis on täiesti uue väike-keskauto tootmine, mis maksaks 10-12 tuhat dollarit, rääkis AvtoVAZi juht Tšemezov. Ta juhib ühtlasi riigifirmat Rosoboroneksport. Riiklik relvakaupleja võttis autotehase oma kontrolli alla eelmisel aastal.

2008. aastast vajaliku Euro-3 keskkonnastandardi kulukas rakendamine tootmist põhjalikult moderniseerides tõotab Ladale märgatavat hinnatõusu. Odav hind on Lada olulisemaid müügiargumente. Eestis olid Lada odavamad mudelid väga väheste uute autode hulgas, mille hind jäi alla 100 000 krooni. Juunis otsustas kahjumiga tegutsenud Lada Eesti AS tegevuse lõpetada. Juhatuse liikme Indrek Jakobsoni tollaste sõnade järgi otsustasid omanikud ettevõtte lõpetada, sest uusi mudeleid ei olnud juba aastaid tulnud ja polnud midagi müüa. AMTELi andmeil oli enne poe kinnipanekut sel aastal müüdud vaid 13 uut Ladat.

Praegu toodetav Lada vastab eelmisest sajandist pärinevaile Euro-2 keskkonnanõuetele, mis on alates 2000. aastast vananenud. Nende normide kasutuselevõtmisel sel kevadel läksid Ladad Venemaal keskmiselt 500 dollarit kallimaks.

Venemaa aastasel umbes kahe miljoni uue auto turul on AvtoVAZ 700 000 autoga kindel liider. Lada tootmine on jäänud lähiminevikuga sarnasele tasemele, ent autode import Venemaale samas oluliselt kasvanud. Mitmed lääne asjatundjad on nimetanud Venemaad väga perspektiivseks autoturuks, kuivõrd maksejõulisus paraneb ja vananenud autod nõuavad väljavahetamist.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077