Jaga lugu:

CM: Tallinnas regiooni innovaatilisem lennundusfirma

Suurte lennufirmade survel loodi 10 aastat tagasi Tallinna Lennujaama juurde ettevõte Tallinn Airport GH. Kuigi algne plaan oli ettevõtmisest peatselt vabaneda, osutus see erakordselt edukaks.

Üheks ettevõtte loomise põhjuseks oli lahutada õhusõidukite ja reisijate teenindamine Eesti lennujaamades raamatupidamislikult suure riigiosalusega firmast. “Loomise eesmärke oli tõtt­öelda mitu,” meenutas ASi Tallinn Airport GH juht Tiit Kepp. Ta lisas, et paljudel Tallinnasse lendamist alustavatel lennundushiidudel nagu Lufthansa ja Finnair on soov, et nende esindusfirma Tallinnas oleks võimalikult väikeste riiklike seostega, aga sel ajal oli Estonian Airi enamusosalus riigil. Suurtele tegijatele ei istunud olukord, kus riigil oli olemas ligipääs nende ärisaladustele. Samuti tekkis soov muuta paindlikumaks teeninduslepingud, mis riikliku ettevõtte hõlma all olid liiga keeruliseks aetud.

Ettevõtte juhtimise ettepanek tehti kohe aluses Tiit Kepile, kelle sõnul loodi firma esialgu siiski selleks, et see paari aasta jooksul rahvusvahelisele suurtegijale edasi müüa. Kuna juba esimesel majandusaastal õnnestus majandada kasumlikult, oli omanik Tallinna Lennujaama üllatus sedavõrd suur, et müümise plaanid lükati edasi. Ja nii eestlaste õnneks juba 10 aastat järgemööda.

ASi Tallinn Airport GH põhitegevus on reisijate ja lennukite maapealne teenindamine lennujaamade territooriumitel: piletite registreerimine, pagasi kontroll, registreerimine, lennukisse loendamine, lennukite koristamine, joogiveega tankimine, õhusõidukite tualettide tühjendamine ja läbipesu, kauba ja posti laadimine, lennukite maapealne transport, jäätõrje protseduurid lennukite kerelt, stabilisaatoritelt ja tiibadelt. Samuti lennukite põhimasside arvutamine enne väljalendu, ideaalse lennu­trimmi ehk balansi arvutamine pilootidele, lennuinformatsiooni edastamine pilootidele, mittebaseeruvate pilootide transport ja majutamine, pagasi otsimine ja remont jne. Suurim uus toode ettevõttes on lennundusalaste koolituste pakkumine kogu Baltikumis ja Põhja-Euroopas.

“Täna võib meie suuremateks arenguteks pidada, et oleme olnud läbi aastate Baltimaade kiireim innovaatilisi teenuseid kasutav lennundusettevõte,” märkis Tiit Kepp. Ta tõi näite, et AS Tallinn Airport GH võttis esimesena Põhja-Euroopas kasutusele iseteeninduslikud check-in-kioskid lennujaama terminalis, hakkas esimesena Baltikumis kasutama check-in’i mobiiltelefoni kasutades, esimesena võimaldati reisijatel ennast lennule registreerida kodu- ja tööarvuti kaudu. Juubeliaastal on plaanis kliente üllatada samuti uue teenusega: seada Tallinna lennujaama terminali üles automaatsed mehitamata pagasi äraandmise punktid.

Ettevõttes töötab 242 inimest, neist Tartu osakonnas 11. 2012. aastal oli AS Tallinn Airport GH 300 töötajaga Eesti suurim lennundusettevõte, kuid uuenduste ja innovaatiliste lahenduste tõttu ja sisemist sünergiat kasutades on töötajate arvu veidi koomale tõmmatud. Samal ajal on teenindatud lennuoperatsioonide arv pidevas kasvus.

ASi Tallinn Airport GH suurim sisemine innovaatiline lahendus on Tiit Kepi hinnangul elektroonilise teenuste kasutamise programmi PDA (Personal Dicital Assistance) kasutusele võtmine, mis on oluliselt kiirendanud andmete liikumist raamatupidamisprogrammidesse ning tänu sellele on arvete väljastamise efektiivsuse kasv olnud märgatav ja laoseisud operatiivselt jälgitavad. Lähiaja suurim eesmärk on jätkuvalt efektiivsuse kasvatamine ja sünergia leidmine erinevate töölõikude vahel.

Lisaks igapäevatööle tegeleb AS Tallinn Airport GH aktiivselt ka sotsiaalsete tegevustega ning tunnistati äsja Tallinna noorsoo- ja ettevõtlusameti poolt üheks nominendiks noorte töö toetamise eest. Igal aastal värvatakse Eesti Lennuakadeemiast tudengeid enda ettevõttesse tasustatud praktikale ning meelsasti toetatakse sporti.

“Aga kõige tähtsam eesmärk on lennunduses ikka ja alati ohutus. Ohutus ei maksa midagi, kuid selle puudumine võib maksta terve varanduse,” ütles Tiit Kepp.

 

Content Marketing (CM) ehk sisuturundus on moodne trend kogu maailmas, mille läbi ettevõtted tutvustavad oma parimaid kogemusi, tooteid ja teenuseid. CM artikkel lähtub alati artikli eest tasunud kliendi huvidest ning seal sisalduva info tõesuse eest vastutab klient.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee