Autor: Logistikauudised.ee • 4. juuni 2019

Teadlased andsid Reidi tee muudetud projektile hävitava hinnangu

Värske TTÜ teadlaste eksperthinnang Reidi tee projektile ütleb üheselt, et 2017. aasta lõpus kompromissina muudetud kava ei täida esialgset eesmärki tänavaruumis ummikuid vähendada, vaid tekitab neid veelgi juurde.
Reidi tee ehitus.
Foto: Andras Kralla

Kontrollimaks Reidi tee ehitustööde projektis Russalka esisel ristmikul pärast 2017. aasta avalikke arutelusid muudetud liikluslahenduse toimivust lähtudes liiklusvoogude läbilaskvusest, ummikute pikkusest ja mõjudest keskkonnale, tellis Tallinna Kommunaalamet TTÜ teadlastelt Reidi tee muudetud liikluslahenduse toimivuse analüüsi. Viimane näitab, et kärbitud Reidi tee liikluslahendusega suureneb tipptundidel ja enimkoormatud liikumissuundade ristmikel ooteaeg vähemalt kaks korda.

Võrrelnud kahte varianti Reidi tee liikluslahendusest – algset liikluslahendust ja kärbitud sõiduradade arvuga varianti, leidsid ülikooli teadlased, et tipptundidel väheneb ristmike summaarne ooteaeg algse variandi puhul vähemalt kaks korda. Suurem liiklusruum on kasulik kõigile liiklejatele, sest see rahustab ja tagab ohutu liiklemise autojuhtidele, vähendamata ruumi, mis eraldatakse kergliiklejaile.

Värske eksperthinnang Reidi tee projektile ütleb üheselt, et kärbitud lahenduse puhul on ooteajad tipptundidel enamkoormatud liiklussuundades pea kaks korda suuremad, kui algse variandi puhul.

Samuti leidsid tehnikaülikooli teadlased, et arusaadavalt on hommikusel tipptunnil enam koormatud liiklussuund kesklinna ja õhtul vastupidi. Sel ajal suureneb ristmike summaarne ooteaeg kahe tipptunni jooksul praeguse variandi korral võrreldes varasema projektiga kokku enam kui kaks korda.

Kesklinnast eemalduval sõidusuunal kolme sõiduraja säilitamine ülekäiguraja ristlõikes hakkab mõjuma negatiivselt kogu liiklussõlme läbilaskvusele ja võib viia olukorrani, kus Pirita tee – Narva maantee ristmiku Pirita poole suunduvate sõiduradade stoppjoone ristlõikes pole kõigile radadele võimalik pääseda, sest ootejärjekord on selle blokeerinud.

Kuna praegune variant ei taga sujuvat sõidurežiimi, siis suureneb peatumiste-kiirenduste arv ja see omakorda mõjutab keskkonnaseisundit negatiivselt, mistõttu kasvab summaarne tipptunni saastekoormus.

TalTechi professori Dago Antovi sõnul tooks praegune Pikksilma tänava-Russalka ristmiku lahendus kaasa ühe täiendava pudelikaela, millega tekib oht ka kahjulike keskkonnamõjude kasvuks, kuna seisvaid ja sõidujärjekorda ootavaid sõidukeid on märkimisväärselt enam vaid ühel ristmike vahelisel teelõigul, mitte võrgustikul tervikuna.

2017. aasta lõpus pea kaks kuud kestnud läbirääkimised Tallinna linna ja rühmituse Merelinna kaitseks vahel lõid kompromissi, mille tulemusel vähenes esialgselt kavandatud sõiduridade arv Reidi teel: Reidi tee linnast väljuvale suunale enne Narva maantee ristmikku lepiti kokku rajada algselt plaanitud kolme sõiduraja asemel kaks, Russalka-esisel on mõlemas suunas nelja sõiduraja asemel aga kolm, neist üks on ühissõidukirada.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077