Autor: Logistikauudised.ee • 26. aprill 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

MTA infosüsteemide katkestus tekitab logistikas segadust

Maksu- ja tolliameti (MTA) infosüsteemides toimub alates 3. mai pärastlõunast kuni hiljemalt 8. mai õhtuni katkestus, mis tekitab logistikaettevõtete töös üksjagu segadusi.
Katkestus MTA süsteemides võib kesta kuni viis päeva.
Foto: Raigo Pajula

Katkestuse ajal on peatatud e-maksuameti/e-tolli ja MTA andmebaasidega seotud X-tee teenuste töö, samuti ei ole sel ajal võimalik teha muid päringuid MTA infosüsteemidesse.

ACE Logistics annab oma klientidele teada, et kui deklareerimine on hädavajalik, on ettevõte valmis asendustegevustega import- ja eksportdeklaratsioone vormistama, kuid arvestada tuleb pika ooteajaga. Kuna eksportdeklaratsioonid kehtivad 90 päeva, soovitatakse need varem tellida ja vormistada. Väliskaubandusega tegeleva ettevõtja registreerimine (EORI), ei ole sel perioodil võimalik ning ettevõte soovitab väliskaubandusega tegelemine registreerida enne või pärast katkestust.

Ka Flameko Forwarding teatab oma uudiskirjas, et tollida saab vaid ainult nii, kui paberitega ise kohale minna. „Põhimõtteliselt on seisak, sest kui ka keegi tolli kohale läheks, on seal väga pikad järjekorrad,“ seisab uudiskirjas.

MTA üldine soovitus kasutajatele on planeerida kõik MTA infosüsteemide ja andmebaasidega seotud toimingud enne või pärast katkestust. Näiteks on 10. mail tulu- ja sotsiaalmaksudeklaratsiooni (TSD) esitamise tähtaeg. Kui pärast katkestust läheb TSD esitamisega kiireks ja enne seda teha ei jõua, siis tuleks tasuda maksud 10. kuupäevaks ja deklaratsioon esitada hiljem järgi.

MTA selgistuste kohaselt luuakse katkestuse käigus paremaid lahendusi kasutajate, isikute, pääsuõiguste ja autentimise haldamiseks. See tähendab muuhulgas ka seda, et koos infosüsteemide katkestusega kaotavad kehtivuse MTA paroolikaardid ning edaspidi saab ennast autentida ID-kaardi, mobiil-ID, Smart-ID ja internetipanga kaudu.

Katkestuse ajal saab jätkuvalt vajalikku infot ameti välisveebist, välja arvatud lühiajaline (ca tund aega kestev) katkestust 3. mai hilisõhtul. Järgnevalt leiab käitumisjuhised suuremate teenuste kasutamiseks, kui vajalikke toiminguid ei ole võimalik teha enne või pärast katkestust.

Tolli- ja transiidideklaratsioone saab katkestuse ajal esitada paberil või e-postiga. Tolli asendustoimingute juhise leiab SIIT.

Muude juhiste ja soovitustega saab tutvuda MTA kodulehel.

Venekeelsed juhised leiab SIIT.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077