Autorid: Pille Ivask, Logistikauudised.ee • 11. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Skandaalne lennukitüüp on ka Nordica partneri lennukipargis

LOTi lennuk Boeing 787 Dreamliner
Foto: Eero Vabamaegi
Viimase poole aasta jooksul on lennukatastroofi sattunud kaks Boeing 737 Max 8 lennukit. Sama mudeliga lendab ka Nordicaga tihedat koostööd tegev LOT.

LOTi veebisaidil seisab, et ettevõtte lennukiparki kuulub praegu viis Boeing 737 Max 8 ja seitsmele lennukile on tellimus sisse antud. Äripäev küsis LOTiga tihedat koostööd tegevalt Nordicalt, missuguseid lende teenindab LOT nimetatud Boeingutega, ent Nordica soovitas selle küsimusega pöörduda LOTi poole.

Nordica ise kasutab õhusõiduks kahte tüüpi Bombardiere ning ATRe.

Juhtunud lennukatastroofi kohta ütles Nordica kommunikatsioonijuht Toomas Uibo, et kõik see, mida me enne uurimistulemusi arvame, on puhas spekulatsioon ja seetõttu ei soovi lennufirma praeguses faasis eilset õnnetust kommenteerida.

Kaks õnnetust poole aasta sees

Läinud nädalavahetusel juhtus Aafrika suurima lennufirma Ethiopian Airlinesi lennukiga õnnetus, kui lennuk oli teel Addis Ababast Keeniasse Nairobisse. Boeing 737 Max 8 kukkus alla vaid 6 minutit pärast õhkutõusu. Kõik pardal olnud 157 inimest said surma.

Sama lennukitüübiga juhtus õnnetus ka möödunud aasta oktoobris, kui Indoneesia lennufirma Lion Airi lend 610 kukkus alla Jaava merre. Kõik 189 pardal olnud inimest hukkusid.

Kaks õnnetust sama tüüpi lennukiga on pannud lennundusfoorumid ja -saidid kihama ning küsitakse, kas 737 Max 8 puhul võibki tegu olla probleemse lennukitüübiga. Nii Hiina lennuamet kui Ethiopian Airlines on juba teatanud, et lõpetavad Boeing 737 Max 8 kasutamise. Täna teataski kaks Hiina lennufirmat, et võtavad 373 Max 8 asemel kasutusele Boeing 737-800.

Praegu on üle maailma kasutuses 300 Boeing 737 Max 8, kusjuures jaanuari lõpu seisuga on 20% kasutajatest Hiina lennufirmad. Alates 2017. aastast on tellimus esitatud 5000le selle mudeli teraslinnule.

Siiski selgub, et Boeing 737 Max 8 ei loobu päris lõik lennukompaniid. Väljaanne The Guardian vahendab, et Singapore Airlines on öelnud, et teenindab selle lennukitüübiga regionaalseid lende ning ei plaani lennukite kasutamisest loobuda. 30le Boeing 737 Max 8 on tellimuse sisse andnud ka Korean Air, kes on jõudnud teatda, et ei plaani praeguse seisuga oma tellimustest loobuda. Sarnaselt paljude lennufirmadega teatas ka Korean Air, et praegu on laiemaid järeldusi teha veel liiga vara.

Hiina lennunduse regulaator andis korralduse keelata ligi saja Boeing 737 MAX 8 lennuki kasutamise, seoses Etioopia Airline`i lennuõnnetusega, kus pühapäeval peale starti allakukkunud Boeing 737 MAX 8 lennukis hukkusid kõik pardalolijad, kirjutab Financial Times.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077