Hede Kerstin Luik: ebarealistlik ajakava muutub kiiresti probleemiks

Hede-Kerstin Luik
Hede-Kerstin Luik

Ebarealistlik ajakava ja sobimatu ajasurve seavad ohtu inimese enesehinnangu ning see saab kiiresti juhi probleemiks, hoiatab juhtimistreener Hede Kerstin Luik.

Pärnu Tarneahelakonverentsil "Hoogne teekond" esinev juhtimistreener Hede Kerstin Luik tuletab meelde, et ajasurve all ei tööta inimene paremini, vaid lihtsalt kiiremini. "Kui kiiruse tõttu seame ohtu kvaliteedi, võivad asjad hakata n-ö õmblustest rebenema," hoiatab ta.

"Ebarealistlik ajakava ja sobimatu ajasurve seavad ohtu inimese enesehinnangu. Ja see saab kiiresti juhi probleemiks," sõnab ta.

Luik toob intervjuus välja ka kolm olulist juhtimisvigu puudutavat teemat.

Järgneb intervjuu Hede Kerstin Luigega:

Oled 20 aastat tegelenud erinevates ettevõtetes inimestega. Teame, et on töötajaid, kellele kiirus sobib ja kellel ilma tempota võib suisa igav hakata, aga on ka neid, kes eelistavad rahulikumat tööd. Kuidas kiirus töötajatele mõjuda võib? Kui suur probleem on kiirenev maailm ja sellega kasvav koormus?

Kiirenev maailm on reaalsus ja see võib olla nii probleem kui võimalus. Suurenenud on muutlikkus, ebakindlus, mitmesus ja keerukus. Ja tegutsemine määramatuses vajab pandlikkust ja kiiret reageerimist. See on makrotasand, mida me lihtsalt peame arvestama.

Tulles nüüd meeskonna ja inimese tasandile, siis inimesed on alati on erinevad ja eri vajadustega. Kiirus ja töörahu pole teineteist välistavad. Töörahu tähendab minu jaoks seda, et eesmärgid on selged ja ajakavad realistlikud. Ajasurve all ei töötata paremini, vaid lihtsalt kiiremini.

Kui kiiruse tõttu seame ohtu kvaliteedi, võivad asjad hakata n-ö õmblustest rebenema. Enesehinnang on seotud töö kvaliteediga, mitte hulgaga. Ebarealistlik ajakava ja sobimatu ajasurve seavad ohtu inimese enesehinnangu. Ja see saab kiiresti juhi probleemiks.

Tihti tuleb ilmselt ette olukordi, kus inimene hindab oma võimeid valesti ja lahkub üsna pea pärast tööle asumist. Millist nõu anda juhtidele, kes peavad väga varakult ära tundma, kas tööga kaasnev kiirus ka inimesele sobib?

Räägi inimestega - küsi ja kuula. Parem on iganädalaselt võtta pool või veerand tundi iga oma võtmeinimese jaoks, kui korra aastas pidada pikka tulemusvestlusi. Ole kohal - täistähelepanuga.

Uue töötaja puhul on kasu ka mentorpaaridest. Kogenud kolleeg uue inimese kõrval saab juhil aidata olulist märgata.

Milliseid vigu Eesti juhid inimeste juhtimises reeglina teevad?

Eks juhid on eelkõige inimesed ja nii teevad nad vigu nagu teisedki - igasuguseid. Juhtimisvigu on mikrojuhtimisest liiga vähese kontrollini, oma rolli mittetajumisest ebarealistlike ootusteni. Esile tooksin vast eelkõige kolm teemat.

Esimene on eesmärgi ebaselgus või vähene kommunikeerimine. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste kaudu või teistega koos ja kui need teised ei tea eesmärki, ei saa seda soovitud tulemust saavutada.

Teiseks jääb sageli silma see, et juht kipub jääma kinni oma isiklikku stiili - kes on jõulisem, kes pehmem, kes autoritaarsem, kes juhendavam. Muidugi on hea olla teadlik oma juhtimisstiilist, samas töö vajab paindlikkust. Tulemuslikum on juhtimisstiil ja tööriistad valida vastavalt inimesele ja olukorrale. Üks meeskonnaliige võib vajada selgemat suunamist ja teine suuremat vabadust ning vastavalt olukorrale võib olla hoopis teisiti.

Kolmas levinud viga on, et muutumisega seotud väljakutseid koheldakse tihti kui tehnilisi probleeme. Kui tehnilisi väljakutseid saab lahendada olemasolevate teadmiste pealt, siis muutumisega seotud väljakutsed vajavad sageli hoopis vanast lahtilaskmist ja koosavastamist.

Nii et kui midagi soovitada, siis hästi selget eesmärkide kommunikeerimist koos aeg-ajalt ka mõistmise kontrolliga, nii et inimesed päriselt teavad, millised on juhi ootused neile ja mida on vaja saavutada, ning teiseks märkamist ja paindlikkust.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0378621
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0610243
Bulgaaria leev BGN 1,95 0.0614376
Filipiinide peeso PHP 59,80 0.0619154
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0610485
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0606013
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0619771
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.062054
India ruupia INR 80,94 0.0618123
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0.0616205
Islandi kroon ISK 137,72 0.16
Jaapani jeen JPY 124,78 0.064154
Kanada dollar CAD 1,51 0.0265587
LAV rand ZAR 15,73 0.0610633
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0.0618057
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0599649
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.0618255
Norra kroon NOK 9,72 0.0617379
Poola slott PLN 4,29 0.0629723
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0624171
Rumeenia leu RON 4,70 0.0616943
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0583128
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618921
Taani kroon DKK 7,47 0.0616382
Tai baht THB 36,08 0.0615644
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.0586717
Türgi liir TRY 6,04 -0.1487038
Ukraina grivna UAH 31,76 0.0617533
Ungari forint HUF 317,93 0.0629465
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0593683
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0615536
Vene rubla RUB 75,22 0.0617234

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019