Hede Kerstin Luik: ebarealistlik ajakava muutub kiiresti probleemiks

Hede-Kerstin Luik
Hede-Kerstin Luik

Ebarealistlik ajakava ja sobimatu ajasurve seavad ohtu inimese enesehinnangu ning see saab kiiresti juhi probleemiks, hoiatab juhtimistreener Hede Kerstin Luik.

Pärnu Tarneahelakonverentsil "Hoogne teekond" esinev juhtimistreener Hede Kerstin Luik tuletab meelde, et ajasurve all ei tööta inimene paremini, vaid lihtsalt kiiremini. "Kui kiiruse tõttu seame ohtu kvaliteedi, võivad asjad hakata n-ö õmblustest rebenema," hoiatab ta.

"Ebarealistlik ajakava ja sobimatu ajasurve seavad ohtu inimese enesehinnangu. Ja see saab kiiresti juhi probleemiks," sõnab ta.

Luik toob intervjuus välja ka kolm olulist juhtimisvigu puudutavat teemat.

Järgneb intervjuu Hede Kerstin Luigega:

Oled 20 aastat tegelenud erinevates ettevõtetes inimestega. Teame, et on töötajaid, kellele kiirus sobib ja kellel ilma tempota võib suisa igav hakata, aga on ka neid, kes eelistavad rahulikumat tööd. Kuidas kiirus töötajatele mõjuda võib? Kui suur probleem on kiirenev maailm ja sellega kasvav koormus?

Kiirenev maailm on reaalsus ja see võib olla nii probleem kui võimalus. Suurenenud on muutlikkus, ebakindlus, mitmesus ja keerukus. Ja tegutsemine määramatuses vajab pandlikkust ja kiiret reageerimist. See on makrotasand, mida me lihtsalt peame arvestama.

Tulles nüüd meeskonna ja inimese tasandile, siis inimesed on alati on erinevad ja eri vajadustega. Kiirus ja töörahu pole teineteist välistavad. Töörahu tähendab minu jaoks seda, et eesmärgid on selged ja ajakavad realistlikud. Ajasurve all ei töötata paremini, vaid lihtsalt kiiremini.

Kui kiiruse tõttu seame ohtu kvaliteedi, võivad asjad hakata n-ö õmblustest rebenema. Enesehinnang on seotud töö kvaliteediga, mitte hulgaga. Ebarealistlik ajakava ja sobimatu ajasurve seavad ohtu inimese enesehinnangu. Ja see saab kiiresti juhi probleemiks.

Tihti tuleb ilmselt ette olukordi, kus inimene hindab oma võimeid valesti ja lahkub üsna pea pärast tööle asumist. Millist nõu anda juhtidele, kes peavad väga varakult ära tundma, kas tööga kaasnev kiirus ka inimesele sobib?

Räägi inimestega - küsi ja kuula. Parem on iganädalaselt võtta pool või veerand tundi iga oma võtmeinimese jaoks, kui korra aastas pidada pikka tulemusvestlusi. Ole kohal - täistähelepanuga.

Uue töötaja puhul on kasu ka mentorpaaridest. Kogenud kolleeg uue inimese kõrval saab juhil aidata olulist märgata.

Milliseid vigu Eesti juhid inimeste juhtimises reeglina teevad?

Eks juhid on eelkõige inimesed ja nii teevad nad vigu nagu teisedki - igasuguseid. Juhtimisvigu on mikrojuhtimisest liiga vähese kontrollini, oma rolli mittetajumisest ebarealistlike ootusteni. Esile tooksin vast eelkõige kolm teemat.

Esimene on eesmärgi ebaselgus või vähene kommunikeerimine. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste kaudu või teistega koos ja kui need teised ei tea eesmärki, ei saa seda soovitud tulemust saavutada.

Teiseks jääb sageli silma see, et juht kipub jääma kinni oma isiklikku stiili - kes on jõulisem, kes pehmem, kes autoritaarsem, kes juhendavam. Muidugi on hea olla teadlik oma juhtimisstiilist, samas töö vajab paindlikkust. Tulemuslikum on juhtimisstiil ja tööriistad valida vastavalt inimesele ja olukorrale. Üks meeskonnaliige võib vajada selgemat suunamist ja teine suuremat vabadust ning vastavalt olukorrale võib olla hoopis teisiti.

Kolmas levinud viga on, et muutumisega seotud väljakutseid koheldakse tihti kui tehnilisi probleeme. Kui tehnilisi väljakutseid saab lahendada olemasolevate teadmiste pealt, siis muutumisega seotud väljakutsed vajavad sageli hoopis vanast lahtilaskmist ja koosavastamist.

Nii et kui midagi soovitada, siis hästi selget eesmärkide kommunikeerimist koos aeg-ajalt ka mõistmise kontrolliga, nii et inimesed päriselt teavad, millised on juhi ootused neile ja mida on vaja saavutada, ning teiseks märkamist ja paindlikkust.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.1442639
Brasiilia reaal BRL 4,33 0.0346244
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0306937
Filipiinide peeso PHP 59,90 -0.0967344
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.3324021
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.0392808
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.091601
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.198712
India ruupia INR 80,94 0.0135927
Indoneesia ruupia IDR 16105,64 -0.2111561
Islandi kroon ISK 137,00 0
Jaapani jeen JPY 124,46 0.201272
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1648533
LAV rand ZAR 15,80 -0.3821102
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,11 -0.328576
Malaysia ringgit MYR 4,70 0.2046516
Mehhiko peeso MXN 21,73 -0.1874035
Norra kroon NOK 9,76 -0.0921442
Poola slott PLN 4,29 0.1073663
Rootsi kroon SEK 10,24 -0.0409808
Rumeenia leu RON 4,76 -0.1490407
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.0064763
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.1369082
Šveitsi frank CHF 1,13 0.088308
Taani kroon DKK 7,47 0.016075
Tai baht THB 36,06 -0.0593054
Tšehhi kroon CZK 25,64 0.0585412
Türgi liir TRY 6,04 -0.2837722
Ukraina grivna UAH 31,53 0.0965211
Ungari forint HUF 318,02 0.0440418
USA dollar USD 1,14 0.0352175
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.4637612
Valgevene rubla BYN 2,44 0.012274
Vene rubla RUB 75,34 -0.2232817

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019