Mida tasub teada, et lennufirmalt kahjutasu nõuda?

Paljud reisijad võtavad enese teadmata endalt võimaluse kompensatsioonile, kui lennufirma süül hilineb lend üle kolme tunni, tunnistab lennuhüvitisettevõtte Skycop juht Marius Stonkus.

Vastavalt Euroopa Nõukogu määrusele 261/2004, on reisijal õigus saada kahjutasu, kui reisikatkestuses on süüdi lennufirma ning reis lükkus edasi rohkem kui kolm tundi. Paljud reisijad võtavad iseendalt oma teadmatuses aga selle võimaluse. Skycopi juht Stonkus toob välja kolm olukorda, mil hooletu käitumine võib rikkuda hilisema võimaluse hüvitist saada.

Liialt hiline check-in

Kindlaim viis ennetada seda, et pead lennujaamas ülipikas registreerimisjärjekorras seisma, on registreeruda lennule paari klikiga mugavalt kodus oma arvutist. Paraku on lennufirmasid ja -jaamu, kus peab siiski lennule registreerima kohapeal ning siis on oluline jõuda lennujaama õigel ajal.

Liialt hiline check-in võib tähendada, et lennufirma automaatsüsteem peab sind lennule sootuks mitteilmunuks. Kui siis tegelikult ikkagi lennust maha jääd või sind õhusõidukile ei lubata, võib hilise registreerimise märge tähendada, et lennufirma ei ole kohustatud kompenseerima pikemat ooteaega või tagastama piletiraha.

„Lennule peaks registreerima vähemalt 45 minutit enne lennu väljumist, mistõttu võiks lennujaamas olla juba mõned tunnid varem, et õiged terminalid ja järjekorrad üles leida,“ soovitab Stonkus.

Hilined jätkulennule

Kui pead ühelt lennukilt teisele ümber istuma ning hilined teisele lennule, olenevad su õigused muu hulgas ka sellest, kuidas lend broneeriti. Kui ostsid kõik lennud koos ja ühelt lennufirmalt ning esimese lennu hilinemise tõttu ei jõudnud sa järgnevatele, on sul täielik õigus kompensatsioonile. Kui broneerisid lennud eraldi mitme erineva firmaga, võid siiski esimeselt lennufirmalt julgelt tagasi nõuda nende lendude piletiraha, millele sa hilinenud lennu tõttu ei jõudnud. 

Kui aga jäid jätkulennust maha, sest vaatasid ise liialt kaua lennujaama poodides ringi või ei leidnud õiget väravat üles, pead paraku kahjutasust käed puhtaks pühkima. Jätkulendude broneerimisel tasub arvestada ka, et suurtes sõlmlennujaamades võib ühest väravast teise jõudmine võtta aega üle pooleteise tunni.

Kupong kompensatsiooni asemel

Kui lend hilineb liialt kaua või jääd lennufirma süül järgmisest lennust maha, võivad lennufirmad sulle sinu üleelamiste eest allkirja vastu pakkuda kuponge, mida saad hiljem sama firma lendude broneerimiseks kasutada. Firma jaoks äriliselt kasulik viis ei pruugi aga alati reisijale parim lahendus olla. „Tasub olla ettevaatlik, et mitte hooletult antud allkirjaga oma õigustele head aega öelda,“ rõhutab Skycopi juht Stonkus.

Euroopa Nõukogu määruses nr 261/2004, mis reguleerib reisijate õiguseid, tuuakse välja, et kompensatsiooni peab maksma „sularahas, pangaülekandega, pangatšekina või reisija nõusolekul ka väljastada reisi- või muu teenuse kupongina.“

Kui esialgse pettumuse leevendamiseks tundub reisikupong hea tasuna, siis võib õige pea meele mustaks teha selle lühike kehtivusaeg või võimalus reisida vaid ühe lennufirmaga. Kuna aga kupongi kättesaamist peab alati allkirjaga kinnitama, ei ole reisijal hiljem võimalust oma nõusolekust taganeda ning kitsaste tingimustega kupongi asemel rahalist hüvitist nõuda.

Kohe ebameeldivuste ilmnemisel rahalise kahjutasuga nõustudes, saad hiljem saadud kompensatsiooni täpselt oma äranägemise järgi kasutada ning näiteks endale reisil olles hoopis luksuslikumat hotelli või rikkalikumat õhtusööki lubada.

Tasub ka meeles pidada, et toidu, joogi ja majutuse kompenseerimine ei ole sama, mis lennu hilinemise või ära jäämise eest saadav kahjutasu. Igasuguse rohkem kui kolme tunni pikkuse ootamise eest peab lennufirma pakkuma tasuta süüa ja juua, üleöö ootamise puhul peab firma organiseerima hotellitoa koos transpordiga lennujaama.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1642244
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0561719
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0613434
Filipiinide peeso PHP 59,98 0.5043397
Hiina jüaan CNY 7,73 0.1386549
Hongkongi dollar HKD 8,95 0.1387754
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0228839
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.1784185
India ruupia INR 81,20 0.3150365
Indoneesia ruupia IDR 16163,72 0.0875565
Islandi kroon ISK 137,64 0.0290698
Jaapani jeen JPY 124,83 0.3053435
Kanada dollar CAD 1,51 -0.013224
LAV rand ZAR 15,74 0.6993186
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,08 0.0884229
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0747097
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.4427761
Norra kroon NOK 9,72 -0.1560559
Poola slott PLN 4,29 0.1189532
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.2384382
Rumeenia leu RON 4,70 0.0490071
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1813706
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.3876411
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618047
Taani kroon DKK 7,46 -0.0468729
Tai baht THB 36,17 -0.0033174
Tšehhi kroon CZK 25,56 0.0782963
Türgi liir TRY 6,11 0.3613844
Ukraina grivna UAH 31,84 -0.1990072
Ungari forint HUF 318,38 -0.3162278
USA dollar USD 1,14 0.1140851
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.0475088
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0776588
Vene rubla RUB 75,66 0.1266523

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019