Mida tasub teada, et lennufirmalt kahjutasu nõuda?

Paljud reisijad võtavad enese teadmata endalt võimaluse kompensatsioonile, kui lennufirma süül hilineb lend üle kolme tunni, tunnistab lennuhüvitisettevõtte Skycop juht Marius Stonkus.

Vastavalt Euroopa Nõukogu määrusele 261/2004, on reisijal õigus saada kahjutasu, kui reisikatkestuses on süüdi lennufirma ning reis lükkus edasi rohkem kui kolm tundi. Paljud reisijad võtavad iseendalt oma teadmatuses aga selle võimaluse. Skycopi juht Stonkus toob välja kolm olukorda, mil hooletu käitumine võib rikkuda hilisema võimaluse hüvitist saada.

Liialt hiline check-in

Kindlaim viis ennetada seda, et pead lennujaamas ülipikas registreerimisjärjekorras seisma, on registreeruda lennule paari klikiga mugavalt kodus oma arvutist. Paraku on lennufirmasid ja -jaamu, kus peab siiski lennule registreerima kohapeal ning siis on oluline jõuda lennujaama õigel ajal.

Liialt hiline check-in võib tähendada, et lennufirma automaatsüsteem peab sind lennule sootuks mitteilmunuks. Kui siis tegelikult ikkagi lennust maha jääd või sind õhusõidukile ei lubata, võib hilise registreerimise märge tähendada, et lennufirma ei ole kohustatud kompenseerima pikemat ooteaega või tagastama piletiraha.

„Lennule peaks registreerima vähemalt 45 minutit enne lennu väljumist, mistõttu võiks lennujaamas olla juba mõned tunnid varem, et õiged terminalid ja järjekorrad üles leida,“ soovitab Stonkus.

Hilined jätkulennule

Kui pead ühelt lennukilt teisele ümber istuma ning hilined teisele lennule, olenevad su õigused muu hulgas ka sellest, kuidas lend broneeriti. Kui ostsid kõik lennud koos ja ühelt lennufirmalt ning esimese lennu hilinemise tõttu ei jõudnud sa järgnevatele, on sul täielik õigus kompensatsioonile. Kui broneerisid lennud eraldi mitme erineva firmaga, võid siiski esimeselt lennufirmalt julgelt tagasi nõuda nende lendude piletiraha, millele sa hilinenud lennu tõttu ei jõudnud. 

Kui aga jäid jätkulennust maha, sest vaatasid ise liialt kaua lennujaama poodides ringi või ei leidnud õiget väravat üles, pead paraku kahjutasust käed puhtaks pühkima. Jätkulendude broneerimisel tasub arvestada ka, et suurtes sõlmlennujaamades võib ühest väravast teise jõudmine võtta aega üle pooleteise tunni.

Kupong kompensatsiooni asemel

Kui lend hilineb liialt kaua või jääd lennufirma süül järgmisest lennust maha, võivad lennufirmad sulle sinu üleelamiste eest allkirja vastu pakkuda kuponge, mida saad hiljem sama firma lendude broneerimiseks kasutada. Firma jaoks äriliselt kasulik viis ei pruugi aga alati reisijale parim lahendus olla. „Tasub olla ettevaatlik, et mitte hooletult antud allkirjaga oma õigustele head aega öelda,“ rõhutab Skycopi juht Stonkus.

Euroopa Nõukogu määruses nr 261/2004, mis reguleerib reisijate õiguseid, tuuakse välja, et kompensatsiooni peab maksma „sularahas, pangaülekandega, pangatšekina või reisija nõusolekul ka väljastada reisi- või muu teenuse kupongina.“

Kui esialgse pettumuse leevendamiseks tundub reisikupong hea tasuna, siis võib õige pea meele mustaks teha selle lühike kehtivusaeg või võimalus reisida vaid ühe lennufirmaga. Kuna aga kupongi kättesaamist peab alati allkirjaga kinnitama, ei ole reisijal hiljem võimalust oma nõusolekust taganeda ning kitsaste tingimustega kupongi asemel rahalist hüvitist nõuda.

Kohe ebameeldivuste ilmnemisel rahalise kahjutasuga nõustudes, saad hiljem saadud kompensatsiooni täpselt oma äranägemise järgi kasutada ning näiteks endale reisil olles hoopis luksuslikumat hotelli või rikkalikumat õhtusööki lubada.

Tasub ka meeles pidada, et toidu, joogi ja majutuse kompenseerimine ei ole sama, mis lennu hilinemise või ära jäämise eest saadav kahjutasu. Igasuguse rohkem kui kolme tunni pikkuse ootamise eest peab lennufirma pakkuma tasuta süüa ja juua, üleöö ootamise puhul peab firma organiseerima hotellitoa koos transpordiga lennujaama.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.1442639
Brasiilia reaal BRL 4,31 -0.4062601
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153468
Filipiinide peeso PHP 59,89 -0.1167484
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.2457447
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0650939
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.146831
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.1843472
India ruupia INR 81,04 0.1421051
Indoneesia ruupia IDR 16108,47 -0.1936217
Islandi kroon ISK 137,00 0
Jaapani jeen JPY 124,56 0.2817809
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1912298
LAV rand ZAR 15,73 -0.7932254
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,29 -0.2366993
Malaysia ringgit MYR 4,70 0.1726748
Mehhiko peeso MXN 21,71 -0.2659477
Norra kroon NOK 9,76 -0.0296909
Poola slott PLN 4,28 0.0116702
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0556168
Rumeenia leu RON 4,75 -0.3652546
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0388576
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.4791786
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0794772
Taani kroon DKK 7,46 -0.0013396
Tai baht THB 36,08 -0.0102537
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.167818
Türgi liir TRY 6,03 -0.551046
Ukraina grivna UAH 31,68 0.5832542
Ungari forint HUF 317,95 0.0220209
USA dollar USD 1,14 0.0528262
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.5648374
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0859177
Vene rubla RUB 75,16 -0.4615283

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019