Tallinn hakkab koos Eesti Energiaga elektribussindust arendama

Elektribuss
Elektribuss

Eesti Energia ja Tallinna Linnatranspordi AS sõlmisid koostöölepingu, mille eesmärk on välja töötada lahendus elektribusside targemaks laadimiseks ning elektribusside testimiseks kuni kahel Tallinna bussiliinil.

Pilootprojekti raames valitakse välja Tallinna bussiliinid, kuhu plaanitakse osta kümme elektribussi, et valmistada ette suurem elektritranspordi kasutusele võtmine Tallinnas.

“Energiatootmises on Eesti viimase kümnendi jooksul suutnud oluliselt CO2 heitmeid vähendada, kuid transpordisektoris ei ole süsinikuheitmete osas samal ajal suuri edasiminekuid toimunud,” selgitas Eesti Energia juhatuse liige Margus Vals tagamaid, mis innustas ettevõtteid koostööd tegema.

Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimehe Deniss Boroditši sõnul on elektribussid täna käegakatsutav võimalus, kuidas transpordisektorit keskkonnasõbralikumaks muuta. “Kuna tulevikku vaadates peab ühistransport järjest suuremas mahus ka busside osas olema elektrifitseeritud, siis on kahe ettevõtte kompetentside jagamine igati loomulik asjade käik,” rääkis Boroditš.

“Meie Eesti Energias saame linnakeskkonna parandamisel abiks olla oma teadmiste ja kogemustega, et töötada välja elektribussidele sobilik targa laadimise lahendus, mis oskaks valida busside akude laadimiseks kõige soodsamat elektritarbimise aega. Seda nii majanduslikus mõttes kui ka võrgukoormuse efektiivse jagamise osas nii, et igaks hommikuks oleks bussid taas valmis reisijaid teenindama,” lausus Margus Vals.

Kõik bussid elektriliseks

Boroditši sõnul on ettevõte võtnud sihiks, et hiljemalt aastaks 2035 liiguvad kõik Tallinna tänavatel sõitjaid teenindavad bussid elektri jõul. “Selleks peame juba praegu tõstma kompetentsi elektribusside alal, et olla valmis järjest töökindlamate elektribusside liitmiseks meie bussiparki,” sõnas Boroditš.

Margus Valsi sõnul on Eesti Energia eesmärk olla valmis ka üleüldiseks elektriautode arvu kasvuks. “Levinud arusaama järgi tekitab elektritranspordi kasv elektrivõrgule liiga suure koormuse. Meie hinnangul ei pruugi see koormus kujuneda probleemiks, sest ka elektrisõidukeid saab käsitleda salvestitena. Salvestustehnoloogia kasutamise idee energiasektoris seisneb selles, et odavama elektrihinna ajal energia salvestatakse ning võetakse kasutusele siis, kui hind on kallim. Salvestatud energiat on võimalik ka võrku tagasi suunata ning selle abil hajutada elektrivõrgu koormust, suurendada taastuvenergia kasutuselevõttu ja tagada võrgu stabiilsus ka ajaks, mil Eesti on desünkroniseeritud Venemaa elektrisüsteemist. Seega kokkuvõttes me usume, et elektriautod on võimalik panna tööle võrgu osana,” kõneles Vals.

Samuti on Valsi sõnutsi plaanis elektrisõidukite omanikele töötada välja kvaliteetseid teenuseid. “Meie jaoks on koostöö Tallinna Linnatranspordiga suurepäraseks võimaluseks uute lahenduste loomisel, et pakkuda busside kõrval ka elektriautode omanikele mugavat ja tarka süsteemi, mis jagab kõikide elektriseadmete vahel koormust ilma, et oleks vaja elektri eest rohkem maksta,” rääkis Vals.

Statistika näitab, et elektriautode kasutuselevõtt maailmas järjest kasvab kuna elektriautode hinnad on tavaautodega järjest võrdsustumas. Prognoosid näitavad, et hiljemalt aastaks 2040 on 55 protsenti maailmas müüdud uutest autodest elektrilised.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.1505363
Brasiilia reaal BRL 4,34 0.0692489
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0306937
Filipiinide peeso PHP 60,04 0.1284232
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.2651456
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.076317
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0255944
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0861883
India ruupia INR 80,93 0.0049428
Indoneesia ruupia IDR 16099,94 -0.2464727
Islandi kroon ISK 137,05 0.0364964
Jaapani jeen JPY 124,63 0.338137
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1186944
LAV rand ZAR 15,85 -0.0605323
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,27 -0.2382565
Malaysia ringgit MYR 4,70 0.0937986
Mehhiko peeso MXN 21,75 -0.1028882
Norra kroon NOK 9,76 -0.0399292
Poola slott PLN 4,28 0.0116702
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.0204904
Rumeenia leu RON 4,77 0.1889248
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0518101
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1483172
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0971388
Taani kroon DKK 7,47 0.016075
Tai baht THB 36,04 -0.1186108
Tšehhi kroon CZK 25,64 0.0741521
Türgi liir TRY 6,07 0.2210783
Ukraina grivna UAH 31,52 0.0704858
Ungari forint HUF 317,94 0.018875
USA dollar USD 1,14 0.0704349
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.3389024
Valgevene rubla BYN 2,45 0.0368219
Vene rubla RUB 75,54 0.036419

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019