Autor: Logistikauudised.ee • 4. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hiina Uus Aasta toob logistikutele paraja peavalu

Konteinerlaev Qingdao sadamas Hiinas.
Foto: Reuters/Scanpix
„Hiina Uus Aasta algab tänavu üsna varakult, pühadele eelneval ajal tõusevad märkimisväärselt ka lennu- ja meretranspordi hinnad ning vaba kaubaruumi on keeruline leida,“ tõdes Flameko Forwarding müügijuht Kalev Kirt.

Pühade algus Hiinas on Kalev Kirti sõnul tänavu juba 5. veebruaril (teisipäev) ning sealsed tehased on pühade ajal suletud või töötavad osalise koormusega. Seda kokku umbes nelja nädala jooksul. Sestap tasuks kaubad Hiinast ära tuua juba jaanuaris.

Mida tasuks Hiinast kaupade tellijatel ja logistikafirmadel sealsetest pühadest teada?

Kuidas on olukord tehaste tööga sellel ajal?

Tehased on kindlasti suletud terve pühade nädala. Enamus töölised sõidavad kaugele sisemaale oma perede juurde ning see põhjustab juba enne pühi ning ka sellele järgneval perioodil sulgemisi, hilinemisi ja häireid tehaste töös. Sellise olukorraga tuleks arvestada umbes 4 nädalase perioodi jooksul (pühadele eelnev ja järgnev aeg kokku).

Kuidas käituvad transpordihinnad sellel ajal?

Reeglina laevaliinid teatavad oma hinnatõusust ja tühistatud väljumistest pühade lähenedes st detsembri lõpus või uue aasta alguses. Seda üritatakse tõenäoliselt teha võimalikult hilja, et hoida turg ettearvamatus olukorras. See nimelt aitab kindlustada selle, et kui lõpuks hinnatõusudest teavitatakse jäävad need ka püsima. Kes liiga varakult teavitab jääb broneeringutest ilma ja loob soodsa seisu konkurentidele.

Lennutranspordis ennustatakse detsembri alguse olukorra taaskordumist, mis tähendab kõrgeid hindasid ja probleeme vaba ruumi leidmisega. Jaanuar on kõige parem aeg kaubad Hiinast ära tuua või sinna saata, sest selleks perioodiks eeldatakse, et turg rahuneb pühade järgsel perioodil ning hinnad langevad ja ruumiga ei ole nii suuri probleeme.

Kuidas planeerida veoseid pühade eel?

Kõige lihtsam reegel on siin broneerida ja kaubad tuua võimalikult varakult enne pühi st jaanuari jooksul. Meretranspordis soovitatakse vähemalt 3 nädalat enne pühi broneeringud teha. Võimaluseks on ka kaup transportida mõnda teise sadamasse, kus olukord on parem aga siin tuleks arvestada pikema transiitajaga ning kohaliku veo maksumusega.

Kui siiski kaupadega on kiire ja nö punase joone kuupäevad on paigas tuleks kaaluda lennuvedu. Arvestades praegust turgu, kus üle pika on tegemist nö müüa turuga st lennuliinide käes on kogu võim kuna nõudlus on suurem kohati, kui pakkumine. Kui tarnija ei paikne rannikul, siis soovitus on, et esimene lend oleks kohe Hiinast väljuv mitte ümberlaadimisega läbi mõne kohaliku lennujaama.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077