Milliseid muudatusi toob järgmine aasta Euroopa teedele?

Algaval aastal on oodata mitmeid muudatusi erinevate Euroopa riikide seadusandlustes, mis puudutavad maanteetransporti. Logistikauudised püüdis meediainfo põhjal tuua esile olulisemad neist.

Saksamaa

Tõuseb tunnipalk. Alates jaanuarist 2019 tõuseb minimaalse bruto tunnipalga tariif 9,19 euroni tunnis, aastal 2020 jõuab see summa 9,34 euroni tunnis. Kas ja kui palju aitab see lahendada riigi transpordisektori tööjõupuuduse probleemi, näitab aeg, kuid kabotaažvedude tegemisel peavad selle tõsiasjaga arvestama ka meie autovedajad.

Saksamaa tööjõupuuduse probleemi on siiani leevendatud välisriikide juhtide abil, eeskätt Poola, Rumeenia, Bulgaaria, Horvaatia, Tšehhi ja Ungari kodanike kaasamisel. Sama probleemiga seisavad silmitsi ka teised riigid, näiteks Austrias keelduvad juba vedajad juhtide puudumise tõttu tellimuste vastuvõtmisest ning annavad need teiste riikide transpordiettevõtetele. Sama toimub Hispaanias, kus turgu “ründavad” Rumeenia, Bulgaaria ja Leedu transpordiettevõtted.

Vanemate sõidukite liiklust piiratakse. Kaks suuremat Saksa linna – Köln ja Bonn – plaanivad tuleval aastal hakata jõulisemalt piirama vanemate diiselmootoriga autode liikumist. Lisaks lubatakse alates 1. juulist 2019 maanteel A40 Bochumi ja Mülheimi vahel liikuda üksnes Euro 5 ja alates septembrist ainult Euro 6 diiselmootoriga sõidukitel.  

1. jaanuarist tõusevad teekasutustasud. Üks kõige olulisem Saksamaad puudutav uudis. Vedajad peavad pöörama tähelepanu asjaolule, et sama seadus kohustab OBU seadmete kasutajatel märkima ära info sõiduki kaalukategooria kohta. Kui selle mass ületab 18 tonni, tuleb näidata ära telgede arv. Kui kontrollimisel selgub, et see info on sisestamata, võib oodata selle eest kopsakas trahv.

Ungari

Tõstab maanteemaksu. Ka Ungari valitsus otsustas suurendada maanteemaksu alates 1. jaanuarist 2019. Eriti puudutab see vanemaid, Euro 3 ja Euro 4 standardile vastavaid sõidukeid, kus telgede arv on enam kui 4. Sellistele sõidukitele kasvab teemaks enam kui 30 protsendi võrra. Euro 5 ja Euro 6 veokid (kuni nelja teljega) peavad maksma 12,5 protsenti rohkem kui seni.

Hispaania

Suurendab trahve ja piirab kiirust. Hispaanias tõusevad alates 2. jaanuarist 2019 trahvid mobiiltelefoni kasutamise eest sõidu ajal. Trahvi suuruseks saab olema 200 eurot + 6 karistuspunkti. Lisaks on Hispaania teedel uusi piirkondi, kus sõidukiirused on piiratud 80 km/h kahe sõidurajaga teedel ja kuni 100 km/h eraldatud sõiduradadega teedel.

Prantsusmaa

Karmistab kabotaaži reegleid. Üks selle aasta peamisi sündmusi oli “kollaste vestide” streik Prantsusmaal. Pole teada, kas ja millal protestijad taanduvad, mistõttu võib ka uus aasta tuua vedajatele kaasa üksjagu ebamugavusi. Lisaks otsustas Prantsusmaa keelata kabotaažveod Euro 4 ja vanemate autodega, mille lubatud täismass on üle 40 tonni (see ei kehti rahvusvaheliste vedude puhul Prantsusmaal mahalaadimise ja transiidi puhul). Trahv kabotaažvedude reeglite rikkumise eest Prantsusmaal on aga üüratu: kuni 15 000 eurot koos võimalusega sõiduk arestida.

Seadused ja geopoliitika suurimad takistused

IRU viimase uuringu kohaselt usuvad tervelt 48 protsenti Euroopa transpordiettevõttetest, et peamine takistus nende edasisele arengule on liiga range tegevuse reguleerimine. 57 protsenti peavad suurimaks ohuks aga ebastabiilset geopoliitilist olukorda. Samuti toodi esile ülemaailmsed majanduskriisid ja klientide vajaduste muutumine ajas.

Positiivse uudisena Euroopast on aga see, et Euroopa Komisjon koostas lõpuks ometi plaani turvaliste parkimistaristute laiendamiseks EL riikides. SSTPA (Safe and Secure Truck Park Area) standardile vastavate objektide laiendamiseks on kavas eraldada 178 miljonit eurot.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.5397941
Brasiilia reaal BRL 4,29 0.0350116
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102286
Filipiinide peeso PHP 60,05 0.2453926
Hiina jüaan CNY 7,73 -0.0064711
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.0504055
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.0565162
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0263183
India ruupia INR 81,11 0.1333284
Indoneesia ruupia IDR 16108,36 -0.1412795
Islandi kroon ISK 136,80 -0.0146177
Jaapani jeen JPY 124,72 0.0080186
Kanada dollar CAD 1,52 0.0988207
LAV rand ZAR 15,75 0.216307
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,28 0.43021
Malaysia ringgit MYR 4,71 0.0595036
Mehhiko peeso MXN 21,70 0.2286638
Norra kroon NOK 9,75 0.0708077
Poola slott PLN 4,29 0.0443221
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0253426
Rumeenia leu RON 4,76 -0.0839666
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0452723
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0229727
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0088363
Taani kroon DKK 7,47 -0.0013395
Tai baht THB 36,11 0.1614344
Tšehhi kroon CZK 25,69 -0.0350263
Türgi liir TRY 6,02 0.1447274
Ukraina grivna UAH 31,62 0.0351152
Ungari forint HUF 317,90 0.0251715
USA dollar USD 1,14 0.0527333
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.2267303
Valgevene rubla BYN 2,45 0.0491018
Vene rubla RUB 75,24 0.0670303

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019