Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul oleks veeteetasude alandamine mõistlik, kui see toob transiidiahelasse rohkem kaupu. „Kui sadamate kasvuprognoosid peavad paika, siis tasude alandamine kasvatab meie piirkonna konkurentsivõimet ning lisanduvad laevad aitavad katta tasude alandamist juba kolme kuni viie aasta jooksul,“ ütles minister.
Minister lisas, et transiidikoridori konkurentsivõimelisena hoidmine eeldab kõikide hinnakomponentide tasakaalukat vaatlemist. „Tasude vähendamist otsustades on oluline kaaluda ka konkurentsiolukorda Läänemerel,“ lisas ta.
Samuti kuulas komisjon sektori ettepanekut tuua senisest enam vedelkütuse varusid Eestisse hoiule, arutas kaubaveo tulevikku ning konkurentsivõimet Eesti raudteel. Lisaks kuulati ettepanekuid raudteesektori tööjõu ja koolitamisega seotud probleemidest.
Raudteesektori kiire areng nõuab kõrgelt klassifitseeritud raudteealaste teadmistega ja oskustega tööjõudu. Selleks tuleb juba praegu üle vaadata olemasolevaid õppevõimalusi ning luua täiendavaid õppekohti lähtuvalt uuenenud kutsestandarditest.