Veokijuhid ei saanud õigust veeta pikka puhkust kabiinis

Euroopa Liidu transpordiministrite nõukogu istungil lepiti eile kokku, et välisriigis tegutsevad veokid ja bussid ei pea iga kuue nädala järel koduriigis käima, veokijuhid aga ei saanud õigust iganädalast pikemat puhkeaega auto kabiinis veeta.

Transpordiministrite eilse nõukogu istungi peateemaks kujunes liikuvuspakett, ehk uued nõuded transpordiettevõtetele, mis hõlmavad autojuhtide tasustamist, puhkust ja muid sotsiaalseid tingimusi, kui töö toimub väljaspool koduriiki. Lisaks olid arutluse all nõuded, kui kaua tohib veoauto või bussi juht korraga roolis olla, millal ja kus ta peab oma puhkeperioodi veetma ning kui kaua tohib korraga koduriigist ära olla.

Liikuvuspakett sisaldas esialgu nõuet iga 6 nädala tagant rahvusvahelist vedu tegevad veokid ja bussid koju saata, läbirääkimise tulemusena seda nõuet lõpptekstis aga ei sisaldu ja Eesti sai Euroopa reegleid ühtlustavat paketti toetada.

„Esialgne pakkumine oli meie jaoks selgelt probleemne ning seetõttu sai valitsuses vastu võetud ka otsus, et sellisel kujul ei saa Eesti paketti toetada,“ ütles majandus- ja taristuminister Kadri Simson pressiteate vahendusel.

„Meie vedajad väljendasid arvamust, et esialgse lahenduse kõige problemaatilisem ettepanek on asjaolu, mille kohaselt nii veoautod kui ka bussid oleks pidanud iga 6 nädala järel tagasi Eestisse sõitma ja seda olenemata asjaolust, millises Euroopa otsas parasjagu tööd tehakse. See oleks halvendanud Euroopa kaugemate riikide ettevõtete konkurentsiolukorda ning tähendanud suurt keskkonnakahju tühisõitude näol. See teema sai liikuvuspaketist välja ning tegemist on suure võiduga meie ettevõtete jaoks.“

Simsoni sõnul jäi liikuvuspaketti sisse ka punkte, mida Eesti täiel määral ei toeta. „Üks ettepanek, mis meile ja meie vedajatele muret valmistas, on punkt, mis piirab autojuhtidel vaba valikut, kuidas või kus veeta iganädalast kohustuslikku vähemalt 45 tundi kestvat puhkeaega. Transpordiministrite poolt eile heaks kiidetud ettepaneku kohaselt ei tohi autojuht oma iganädalast puhkeaega veeta sõiduki kabiinis. Teisisõnu jätkub senine praktika. Eesti oleks eelistanud lahendust, kus autojuhid tohiksid ka iganädalase puhkeperioodi veeta sõidukis, kui sõiduk on pargitud turvalises parklas,“ rääkis Kadri Simson.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1454407
Brasiilia reaal BRL 4,46 0.4138738
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255689
Filipiinide peeso PHP 60,30 0.6039473
Hiina jüaan CNY 7,87 0.6636489
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.376722
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.4135481
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.2779283
India ruupia INR 81,57 1.1821915
Indoneesia ruupia IDR 16600,53 0.8643066
Islandi kroon ISK 138,63 -0.0072129
Jaapani jeen JPY 128,44 0.1403399
Kanada dollar CAD 1,52 0.3035302
LAV rand ZAR 16,14 0.2303303
Lõuna-Korea vonn KRW 1285,62 0.5262376
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.5086749
Mehhiko peeso MXN 23,14 0.4013189
Norra kroon NOK 9,70 0.2937739
Poola slott PLN 4,29 0.0489762
Rootsi kroon SEK 10,31 0.2051172
Rumeenia leu RON 4,64 0.1099683
Singapuri dollar SGD 1,57 0.4299281
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.2909254
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1774938
Taani kroon DKK 7,46 -0.0254538
Tai baht THB 37,51 0.4130749
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.0851789
Türgi liir TRY 6,06 0.4989557
Ukraina grivna UAH 31,74 0.4131186
Ungari forint HUF 323,05 0.0433557
USA dollar USD 1,14 0.3777895
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.2659735
Valgevene rubla BYN 2,43 0.454414
Vene rubla RUB 75,84 0.4137336

Valdkonna töökuulutused