3. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna-Helsingi tunnelisse saab juba osta rongipileteid

Foto: Kuvatõmmis
Peter Vesterbacka eestvedamisel toimuva Finest Bay Area tunneliprojekti kodulehel on pandud müüki juba esimesed rongipiletid Tallinna ja Helsingi vahel. Ostjatele lubatakse 400 km/h kiirust ja jõudmist tunneli kaudu ühest linnast teise 20 minutiga.

Veebilehel lubatakse, et esimene rong väljub 24. detsembril 2024, ehk kuue aasta pärast. Müügil on kolme sorti pileteid: 50 eurot üks suund, 100 eurot edasi-tagasi ja 1000 eurot aastane pilet, sõida palju tahad.

Peter Vesterbacka eestvedamisel toimuv Finest Bay Area on projekt, mille eesmärk on ühendada füüsiliselt Soome ja Eesti. Plaanide kohaselt saab Helsingi-Tallinn tunnel endale neli jaama, raudtee hakkab kulgema Helsingi-Vantaa lennujaama ja Tallinna lennujaama vahel, lisaks veel kaks vahejaama. Projekt ise ja tunneli projekteerimine algas 2016. aasta suvel, esimesed rongid väljuvad 24. detsembril 2024, seisab kodulehel.

Tänane Äripäev kirjutas, et Finest Bay Area sai Tallinna–Helsingi tunneliprojektile 100 miljoni euro ulatuses rahastuse. "Esimese välisrahastuse kaasamine on meie projektile suur samm edasi," ütles Peter Vesterbacka esmaspäeval peetud pressikonverentsil.

ARJ Holding on Dubai ehitusfirma, mis tegutseb veevarustuse ja elektritööde vallas. Ettevõte on oma nime saanud selle rajaja Ahmed Ramadhan Juma initsiaalide järgi.

Projekt maksab kokku 15–20 miljardit eurot ning vajab toetust nii Eestilt kui Soomelt ja Euroopa Liidult. Soome kinnitas eelmisel nädalal, et kaalub Rail Balticu projektis aktsionäriks hakkamist ning näeb raudteetunnelit Rail Balticu loogilise jätkuna. Ainult, et tunnel, millest Soome ja Eesti majandusministrid on kõnelenud, on riikide rajatav, mis tähendab, et Vesterbacka projektile vähemalt praegu toetust ei ole.

Ka erinevad tunneliprojektide nägemus rahastusest. Eesti-Soome projekt oleks riikliku rahastuse ja Euroopa Liidu toega, ühes võimaliku erakapitaliga, kuid Finest Bay Area on kõnelenud, et rahastuses tuleb osa lõpuks Hiinast, osa rahvusvaheliselt turult ja Põhjamaadest.

Lõpuks jääb küsimus tunneli realistlikust valmimisajast. Eelmisel aastal Eesti ja Soome tellitud uuringu järgi peetakse esimeseks võimalikuks tärminiks aastat 2040. Vesterbacka on endiselt veendunud, et tunneli, mille juurde peaksid kuuluma ka suured kinnisvaraarendused, võiks käiku lasta juba 2024. aastal.

Loe pikemalt Äripäevast.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077