Autor: Logistikauudised.ee • 6. november 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Smartlynx-ilt mõisteti välja üle 80 000 euro hüvitisi

Smartlynxi lennuk.
Foto: Raul Mee
Lennuhüvitiste väljanõudmisega tegelev Lennuabi saavutas Harju Maakohtus võidu lennuettevõtte Smartlynx üle, millega mõisteti 160-le kliendile välja kompensatsioone enam kui 80 000 euro ulatuses.

Hüvitised mõisteti välja selle eest, et operaatori lennud on hilinenud või ootamatult tühistatud. Vastavalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusele on kõigil inimestel õigus kuni 600 eurosele hüvitisele, kui nende lend tühistatakse või see hilineb rohkem kui kolm tundi ning pole põhjustatud ettenägematust asjaolust.

Lennuabi tegevjuhi Karl Gustav Annuse sõnul moodustasid 160 inimese nõuded kokku veidi üle 80 tuhande euro, mida Smartlynx keeldus kahjukannatajatele kohtuväliselt väljastamast.

„Smartlynx-i ükskõikne suhtumine reisijatesse, keda solgutatakse tunde teadmatuses erinevates lennujaamades, pole aktsepteeritav ning kõigil inimestel tekib automaatselt õigus hüvitisele kui lend hilineb rohkem kui kolm tundi ning see pole põhjustatud ettenägematust asjaolust,“ selgitas Annus.

Probleeme Smartlynx-i teenustega on meedias käsitletud korduvalt ning Tarbijakaitsele on esitatud arvukalt kaebusi, kuid Annuse sõnul esineb reisijatel tõrkeid ka paljude teiste operaatoritega.

„On ainult õiglane, et reisijad, kes peavad kannatama lennufirma süül hilinenud lennu tõttu, ootama tunde lennujaama pinkidel, saavad selle eest ka ausa ja kiire kompensatsiooni. See ongi Lennuabi missioon,“ ütles Annus.

Lennuabi nõustanud COBALTi vandeadvokaat Lembit Tedderi sõnul oli antud asjas kiire lõpplahendi saavutamine kõigi osapoolte huvides ning loodetavasti loob see pretsedent võimaluse lahendada tulevikus analoogsed vaidlused kohtuväliselt.

Tedderi sõnul on Lennuabil kavas esitada Smartlynx-i vastu peatselt järgmine pakett Lennuabi klientide nõudeid, kusjuures nende kogusumma on kordades suurem kui käesolev asi.

Annus selgitas, et Lennuabi teenus on kliendile täiesti riskivaba, sest tasu küsitakse vaid siis, kui klient on saanud oma kompensatsiooni. Kui peaks juhtuma, et kliendil pole õigust hüvitisele, siis teenustasu Lennuabile maksma ei pea. Lennuabi on valmis vajadusel oma klientide huve ka kohtus kaitsma. See on hõlmatud Lennuabi tasuga.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077